کد خبر: 76669
A

ترامپ: باید ۲۰ سال قبل سلیمانی را می‌ زدیم/ دموکرات ها از جمهوری اسلامی حمایت می کنند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه ۲۰ دقیقه‌ای با برنامه رادیویی «راش لیمبا» به سوالات مجری این برنامه درباره هدف قرار دادن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و مواضع خودش را تکرار کرد. ترامپ درباره طرح ترور سردار سلیمانی به مردم آمریکا گفت : «این کار باید ۱۵ سال یا ۲۰ سال قبل انجام می‌شد. او (سردار شهید قاسم سلیمانی) به طور خاص او رهبر واقعی نظامی آنها (ایران) بود، او تروریست است و توسط رئیس‌جمهور اوباما به عنوان تروریست شناخته شد اما اوباما هیچ کاری درباره او نکرد البته به جز اینکه به انها ۱۵۰ میلیارد دلار داد و حتی ۱.۸ میلیون دلار پول نقد به آنها داد. رئیس‌جمهور (جورج( بوش (پسر) هم باید او (سردار سلیمانی) را هدف قرار می‌داد». به ادعای او، سردار سلیمانی عامل اصلی کشته و مجروح شدن نظامیان آمریکایی در عراق بعد از جنگ سال ۲۰۰۳ بود. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «ما فرص هدف قرار دادن او را پیدا کردیم و این کار را کردیم و اکنون به خاطر این کار، خیلی امن تر شده‌ایم. ما خواهیم دید که آیا (ایران) پاسخی خواهد داد یا نه البته شما دیده‌اید که من گفته‌ام پاسخ ما (به انتقام جویی ایران) چه خواهد بود».

ترامپ: باید ۲۰ سال قبل سلیمانی را می‌ زدیم/  دموکرات ها از جمهوری اسلامی حمایت می کنند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه ۲۰ دقیقه‌ای با برنامه رادیویی «راش لیمبا» به سوالات مجری این برنامه درباره ترور قاسم سلیمانی فرمانده  نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و مواضع خودش را تکرار کرد. 

مجری این برنامه رادیوی در ابتدای این مصاحبه پس از تشکر از رئیس‌جمهور آمریکا بابت شرکت در این مصاحبه از او سوال کرد: «افراد بسیاری به من درباره واکنششان به واکنش‌های رسانه‌ها در خصوص اقدامی که شما علیه فرمانده نیروی قدس ایران اتخاذ کردید، حرف زدند. آقای رئیس‌جمهور! مردم نگران هستند و فرزندان آنها تا سر حد مرگ ترسیده‌اند و دارند عقلشان را از دست می‌دهند به خاطر اینکه این کار به نحوی سبب ایجاد و اغاز جنگ جهانی سوم شود و ما بیشتر از هر زمان دیگری امنیتمان از دست رفته و نا امن شده‌ایم. آیا شما می‌توانید به مردم توضیح دهید که چرا اقدامی که شما کردید ما را امن‌تر کرده و اقدامی ضروری و اقدامی درست بود؟

ترامپ در جواب گفت: «این کار باید ۱۵ سال یا ۲۰ سال قبل انجام می‌شد. او (سردار شهید قاسم سلیمانی) به طور خاص او رهبر واقعی نظامی آنها (ایران) بود، او تروریست است و توسط رئیس‌جمهور اوباما به عنوان تروریست شناخته شد اما اوباما هیچ کاری درباره او نکرد البته به جز اینکه به انها ۱۵۰ میلیارد دلار داد و حتی ۱.۸ میلیون دلار پول نقد به آنها داد. رئیس‌جمهور (جورج( بوش (پسر) هم باید او (سردار سلیمانی) را هدف قرار می‌داد».

به ادعای او، سردار سلیمانی عامل اصلی کشته و مجروح شدن نظامیان آمریکایی در عراق بعد از جنگ سال ۲۰۰۳ بود. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «ما فرص هدف قرار دادن او را پیدا کردیم و این کار را کردیم و اکنون به خاطر این کار، خیلی امن تر شده‌ایم. ما خواهیم دید که آیا (ایران) پاسخی خواهد داد یا نه البته شما دیده‌اید که من گفته‌ام پاسخ ما (به انتقام جویی ایران) چه خواهد بود».

مجری این برنامه رادیویی که از حامیان ترامپ محسوب می‌شود با تایید مواضع ضد ایرانی دولت او و انتقاد از مواضع دولت باراک اوباما سوال کرد: «قبل از ریاست جمهوری شما، سیاست آمریکا در قبال ایران چه بود؟»

ترامپ به این سوال ادعا کرد: «من فکر می‌کنم که آنها (دولت اوباما) اصلا هیچ سیاستی نداشتند. آنها می‌دانستند که چه اتفاق‌های می‌افتد. چرا آنها ۱۵۰ میلیارد دلار  (به ایران) دادند؟ بخش اعظم این پول صرف اقدامات تروریستی شد».

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از مواضع دولت اوباما در قبال ایران، «جان کری» وزیر خارجه دولت او را متهم کرد که پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، در سیاست خارجی آمریکا در رابطه با ایران دخالت کرد و با کشورهای خارجی مراوداتی درباره ایران داشت. او قبلا هم جان کری را متهم کرده بود که قانون موسوم به «قانون لوگار» را نقض کرد؛ قانونی که مقام‌های دولت سابق را در دخالت در امور سیاست خارجی آمریکا منع می‌کند.

وی با این ادعا که جان کری با آغاز به کار دولت ترامپ، دست اقداماتی از قبیل صحبت و مشاوره دادن به مقام‌های ایرانی زده است؛ اتهامی که کری وزیر خارجه اسبق آمریکا و عضو پیشین سنای این کشور بارها به شدت آن را رد کرده است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر