کد خبر: 76749
A

الشرق الاوسط از بازداشت چند نفر در دمشق در ارتباط با ترور سلیمانی خبر داد

تارنمای روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره امروز (چهارشنبه) نوشت : چند نفر در دمشق پایتخت سوریه در ارتباط با ترور سلیمانی بازداشت شده اند.

الشرق الاوسط از بازداشت چند نفر در دمشق در ارتباط با ترور سلیمانی خبر داد

به گزارش دیده بان ایران؛ به گفته این روزنامه، دو مقام دیپلمات عرب در واشنگتن به الشرق الاوسط گفتند : «چندین نفر از ماموران دستگاه اطلاعات و کارمندان یک شرکت هواپیمایی در ارتباط با ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در روز جمعه گذشته بازداشت شده اند».

الشرق الاوسط افزود که سردار سپهبد قاسم سلیمانی روز پنجشنبه هفته گذشته از بیروت وارد دمشق شد.

به گفته این دو دیپلمات هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی اجنحه الشام (شام وینگز) ایرلاین چند دقیقه منتظر ورود سردار سلیمانی شده و سپس حدود ساعت هشت و نیم شب از فرودگاه دمشق پرواز کرده است.

یکی از دیپلمات ها به نقل از برخی مقام های عراقی گفت که این احتمال وجود دارد اطلاعاتی درباره حضور سردار سلیمانی به آمریکا داده شده و وقتی طرف آمریکایی ها مطمئن شدند که سلیمانی در هواپیما است، پهپاد آمریکا او را پس از ورود به بغداد هدف گرفته است.

این دو دیپلمات افزودند چندین فرد در دستگاه اطلاعات سوریه و کارمندان شرکت هواپیمایی اجنحه الشام که می دانستند فرمانده سپاه قدس در هواپیمای یاد شده از دمشق به بغداد پرواز کرد، مورد بازجویی قرار گرفتند.

پیشتر نیز اعلام شده بود که دو نفر شامل یک سوری و یک عراقی نیز در بغداد در ارتباط با شهادت سردار سپهبد سلیمانی در فرودگاه بغداد دستگیر شده اند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر، بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند./ ایرنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر