کد خبر: 76810
A

تسلیت وزیر خارجه آلمان و «ولادمیر پوتین» در پی سقوط هواپیمای ایران-اوکراین

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین، چهارشنبه ۱۸ دی ماه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. این هواپیما که عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بوده است ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه داشته است.

تسلیت وزیر خارجه آلمان و «ولادمیر پوتین» در پی سقوط هواپیمای ایران-اوکراین

به گزارش دیده بان ایران؛ کرمیلن خبر داد که «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با فرستادن پیامی به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران تسلیت صمیمانه خود را درباره جان باختن شهروندان ایران و چندین کشور دیگر در اثر سقوط هواپیمایی در تهران، اعلام کرد.

پوتین در این پیام گفت: روسیه در غم کسانی که اعضای خانواده و دوستانشان را  از دست داده‌اند شریک است و برای آن‌ها آرزوی استواری و شجاعت دارد.

همچنین هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در توییتی نوشت: ما بسیار از حادثه تراژدیکی که برای پرواز PS752 از تهران به مقصد کی‌یف  رخ داده است، اندوهگین هستیم. در این شرایط سخت، ذهن‌مان همراه خانواده جان‌باختگان است که صمیمانه به آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره امروز در خصوص آمار کشته‌شدگان سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: جعبه سیاه این هواپیما پیدا شده است و بررسی جعبه سیاه می تواند به ما اطلاعات تکمیلی را بدهد. هواپیما سه دقیقه پس از پرواز سقوط می کند. ۱۷۶ نفر مسافر شامل ۷۰ مرد، ۸۱ زن،۱۵ کوردک و ۱ نوزاد و خدمه پرواز هم ۹ نفر بودند. ۱۴۴ نفر ایرانی، ۱۱ نفر اوکراینی، ۱۰ افغانی، ۹ نفر کانادایی، ۴ سوئدی و یک نفر انگلیسی بودند که از میان ایرانی‌ها، تعدادی گذرنامه کانادایی هم داشته‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر