کد خبر: 76895
A

وزیر جنگ اسرائیل چند هفته قبل از ترور سردار سلیمانی اطلاع داده بود

چند هفته پیش، نفتالی بنت، وزیر جنگ اسرائیل، با صحبت از تغییر قواعد بازی از طریق هدف گرفتن حضور ایران در سوریه و تهدید به ترور فرماندهان ایرانی، جنجال برانگیز شد. این در حالی است که وزارت جنگ اسرائیل نیز از پرتاب آزمایشی نوعی موشک دور برد خبر داد، که قادر است عمق ایران را هدف بگیرد

 وزیر جنگ اسرائیل چند هفته قبل از ترور سردار سلیمانی اطلاع داده بود

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ چند هفته پیش، نفتالی بنت، وزیر جنگ اسرائیل، با صحبت از تغییر قواعد بازی از طریق هدف گرفتن حضور ایران در سوریه و تهدید به ترور فرماندهان ایرانی، جنجال برانگیز شد. این در حالی است که وزارت جنگ اسرائیل نیز از پرتاب آزمایشی نوعی موشک دور برد خبر داد، که قادر است عمق ایران را هدف بگیرد؛ چرا که صهیونیستها ایران را اولین دشمن خود در منطقه دانسته و بویژه نسبت به سردار سلیمانی و نقش فعال او در محاصره آنها، کینه شدیدی داشتند؛ به این دلایل:

- حمایت سردار از مقاومت فلسطین و گروههای جهادی حماس و تقویت توان نظامی آنها.

-تشکیل جبهه ای که قادر به وارد آوردن صدها موشک در هر مقابله ای با دشمن صهیونیستی است.

-تلاش سردار سلیمانی در ایجاد جبهه ای به موازات جبهه جنوب لبنان، در سوریه و احیای مقاومت در جولان اشغالی؛ همچنانکه صهیونیستها در طول چند ماه گذشته، با وجود تمام تلاش خود، نتوانسته اند به حضور ایران در سوریه پایان دهند و این مهم، به نقش سازنده سردار سلیمانی باز می گردد.

-تقویت نیروهایی در منطقه عربی، که یک تهدید واقعی برای اسرائیل هستند، مانند نیروهای حشد الشعبی در عراق،که اسرائیلی ها نگرانند این نیروها موشکهایی در اختیار داشته باشند که قادر به هدف گرفتن عمق سرزمین اشغالی باشد. علاوه بر اینکه نیروهای انصارالله یمن نیز تهدیدی برای تحرکات دریایی اسرائیل در دریای سرخ هستند.

اسرائیل می داند که بحرانش با ترور شخصیتهای مهمی چون سردار قاسم سلیمانی حل نمی شود؛ اما منطق صهیونیستها مبتنی بر آن است که ترور می تواند نوعی حالت بازدارندگی و مهار را ایجاد کند.

چند روز پیش، افیف کوخافی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل تصریح کرد که اسرائیلی ها باید برای مقابله با موشک هایی که می تواند عمق شهرکها را هدف بگیرد و آن را با خاک یکسان کند، آمادگی داشته باشند. واضح است که کوخافی بخوبی می دانست که سلیمانی سهم مشخصی در این تهدید دارد.

اسرائیل سعی می کند خود را از پیامدهای ترور سردار سلیمانی دور نگاه داشته و از مقابله اجتناب کند؛ اما رفتار خود در مورد هدف گرفتن سوریه و اهداف ایرانی در آن را تغییر نمی دهد و تنها از ضرباتش می کاهد، تا از عکس العمل ایرانِ خشمگین از ترور سردار سلیمانی، در امان بماند. در حقیقت، اسرائیل قصد ندارد از استراتژی خود در سال 2020 دست بردارد و آن را سال مهمی در مقابله با ایران در سوریه می داند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر