کد خبر: 76963
A

۳ روز عزای عمومی در پنج کشور عربی در پی درگذشت سلطان قابوس

مقام‌های امارات، کویت، اردن، مصر و قطر در پی درگذشت پادشاه عمان سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

۳ روز عزای عمومی در پنج کشور عربی در پی درگذشت سلطان قابوس

به گزارش دیده بان ایران؛ وزارت امور ریاستی امارات با صدور بیانیه‌ای، درگذشت «قابوس بن سعید» پادشاه عمان را تسلیت گفت.

در بیانیه وزارت امور ریاستی امارات آمده است: «ما امروز سوگوار رهبری هستیم که از بارزترین و خالص‌ترین فرزندان دو امت عربی و اسلامی بود و چیزهای زیادی را به ملت خود بخشید و زندگیش را وقف دفاع از مسائل این ملت کرد.»

این بیانیه به نقل از «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات آورد: «درگذشت سلطان قابوس را به خاندان سلطنتی عمان و ملت این کشور تسلیت می‌گوییم و به منظور ادای احترام به وی، سه روز عزای عمومی اعلام کرده که از امروز آغاز می‌شود.»

همچنین طبق این بیانیه، طی این 3 روز پرچم امارات در تمامی ادارات دولتی در داخل کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک آن در خارجه نیمه برافراشته خواهد بود.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر نیز ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت پادشاه عمان، سه روز عزای عمومی در سراسر مصر اعلام کرد.

ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای تصریح کرد: «امت عرب امروز رهبری را از دست دادند که از باعزت‌ترین انسان‌ها و یک رهبر خردمند بود که زندگیش را در راه کشور و ملتش سپری کرد. تاریخ نام او را به عنوان سمبل قدرت و اتحاد سلطنت عمان در طول نیم قرن ثبت خواهد کرد.»

دیوان پادشاهی اردن نیز با صدور بیانیه‌ای، با ملت عمان به مناسبت درگذشت پادشاه کشورشان ابراز همدردی کرد.

طبق این گزارش، پادشاه اردن، امیر قطر و امیر کویت نیز به منظور ادای احترام به سلطان قابوس، 3 روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

دیوان پادشاهی عمان، بامداد امروز از درگذشت قابوس بن سعید، پادشاه این کشور در سن 79 سالگی خبر داد. مراسم تشییع و تدفین پیکر سلطان قابوس ساعاتی پیش در مقبره خاندان سلطنتی انجام شد./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر