کد خبر: 77626
A

ترامپ: سربازان آمریکایی در عین الاسد فقط سردرد گرفتند

ترامپ درباره گزارش‌ها از زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی در حمله موشکی به عین‌الاسد مدعی شد شاید تعدادی از آن‌ها فقط سردرد گرفته باشند.

ترامپ: سربازان آمریکایی در عین الاسد فقط سردرد گرفتند

 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری در حاشیه حضور خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس در واکنش به پرسشی درباره کتمان زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد گفت: من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!

خبرنگار از او پرسید: درباره ضربات مغزی احتمالی چطور؟

دونالد ترامپ گفت: آن‌ها چند روز بعد در این باره به من گفته بودند. شما باید از وزارت دفاع بپرسید. من این‌ها (جراحت‌ها و صدمات به نظامیان آمریکایی در عین الاسد) را در مقایسه با سایر جراحت‌هایی که دیده ام، جراحت‌هایی جدی نمی‌دانم! من افرادی (نظامیان آمریکایی) را دیدم که پا نداشتند! من افرادی را دیدم که دست هم نداشتند، من افرادی را دیدم که در آن منطقه و آن جنگ (عراق) به شدت زخمی شده بودند. 

این در حالی است که وی پیشتر مدعی شده بود هیچ نیروی آمریکایی در حمله موشکی ایران به این پایگاه صدمه ندیده است. پنتاگون با گذشت چند روز از حمله موشکی ایران اذعان کرد دست‌کم ۱۶ نظامی آمریکایی بر اثر این حمله زخمی شدند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد در حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد شماری از نظامیان آمریکا برای آزمایش پزشکی و مداوا به خارج از عراق منتقل شدند.

فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام هم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد ۱۱ نظامی در خارج از عراق به مداوای پزشکی نیاز دارند. 

آمریکا بامداد جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر