کد خبر: 77628
A

بعد از انگلیس، فرانسه هم خواستار تغییر برجام و گفت و گو درباره برنامه موشکی ایران شد

ماکرون:فرانسه در برابر «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» انعطاف نشان نمی‌دهد ما مصمم هستیم که ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند». رئیس جمهور فرانسه افزود: «ما می‌خواهیم توافق با ایران را به برنامه موشکی بالستیک گسترش دهیم... باید تنش‌زایی نظامی در منطقه را کاهش داد». موضع مکرون همسو با آمریکا و انگلیس است.

بعد از انگلیس، فرانسه هم خواستار تغییر برجام و گفت و گو درباره برنامه موشکی ایران شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ به نقل از الحدث، امانوئل مکرون که به فلسطین اشغالی سفر کرده، در نشست خبری با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، به صحبت علیه ایران پرداخت.

وی با بیان اینکه فرانسه در مقابل «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» انعطاف نشان نمی‌دهد، گفت: «مصمم هستیم که ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند».

رئیس جمهور فرانسه افزود: «ما می‌خواهیم توافق با ایران را به برنامه موشکی بالستیک گسترش دهیم... باید تنش‌زایی نظامی در منطقه را کاهش داد».

موضع مکرون همسو با آمریکا و انگلیس است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم به تازگی در مصاحبه با بی بی سی از جایگزینی طرح ترامپ با توافق هسته‌ای (برجام) که به گفته او فروپاشیده، سخن گفته و آن را مثبت ارزیابی کرده بود.

جانسون و مکرون همچنین به تازگی بار دیگر مدعی تعهد به توافق هسته‌ای ایران شدند و ادعا کردند این توافق نیازمند مشخص کردن یک چارچوب طولانی مدت برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر