کد خبر: 78012
A

فتح و سائرون بر نخست‌وزیری «علّاوی» به توافق رسیده‌اند

شبکه سومریه عراق به نقل از منبعی آگاه در این کشور مدعی شد که هادی العامری و مقتدی الصدر، رهبران ائتلاف‌های الفتح و سائرون بر سر نخست‌وزیری «محمد توفیق علّاوی» به توافق رسیده‌اند.

 فتح و سائرون بر نخست‌وزیری «علّاوی» به توافق رسیده‌اند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ شبکه سومریه عراق به نقل از منبعی آگاه در این کشور مدعی شد که هادی العامری و مقتدی الصدر، رهبران ائتلاف‌های الفتح و سائرون بر سر نخست‌وزیری «محمد توفیق علّاوی» به توافق رسیده‌اند.

این منبع شامگاه چهارشنبه بدو ن اینکه توضیحات بیشتری ارائه دهد‌، مدعی شد که دو ائتلاف مذکور قرار است علاوی را به عنوان نامزد تصدی نخت‌وزیری معرفی کنند.

به دنبال استعفای عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق از سمت خود، چند شخصیت برای جانشینی وی معرفی شدند که به دلایلی از قبیل مخالفت سایر گروه‌ها و تفسیرهای مختلف از قانون اساسی در فقره «فراکسیون اکثریت»، موفق به کسب موافقت احزاب سیاسی جهت رأی‌گیر در مورد نخست‌وزیری آن‌ها نشدند.

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق که وظیفه معرفی نامزد فراکسیون اکثریت را برعهده دارد، آبان ماه گذشته، از معرفی «أسعد العبدانی»، گزینه ائتلاف البناء (متشکل از «نوری المالکی»، رهبر ائتلاف دولت قانون، «هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح، «فالح الفیاض»، ائتلاف العقد الوطنی، «محمد الحلبوسی»، ائتلاف القوی العراقیه) به بهانه‌ اینکه فراکسیون اکثریت برای وی قابل شناسایی نیست، امتناع و بلافاصله استعفا کرد که استعفای او مورد موافقت پارلمان قرار نگرفت.

صالح اخیرا فراکسیون‌ها را تهدید کرده است که اگر در مهلت زمانی مشخص شده، نتواند نامزد مورد قبول خود را به وی معرفی کنند، خود فردی را که بین مردم و پارلمان مقبولیت دارد، معرفی خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر