کد خبر: 78211
A

سندرز رقبای دموکرات خود را در آیووا شکست داد/ جو بایدن کاندیدای محبوب دموکرات ها از هم حزبی سوسیالیست خود شکست خورد؟!

علیرغم آنکه هنوز نتایج رسمی انتخابات انجمن‌های درون حزبی آیووا مشخص نشده است، «برنی سندرز» مدعی پیروزی در این ایالت شده است. در انتخابات انجمن حزبی آیووا در سال ۲۰۱۶، نتایج در ساعت ۲۳:۰۰ به وقت شرق آمریکا اعلام شده بود اما هم‌اکنون برخی منابع به نقل از حزب دموکرات آیووا اعلام کرد که اعلام نتایج به روز سه‌شنبه وقت محلی موکول شده است. اگر آن طور که سندرز مدعی شده؛ توانسته باشد رقبای دموکرات خود از جمله "جو بایدن" را کنار گذاشته باشد بدان معناست که گزینه مورد پسند رهبران دموکرات و رسانه های این کشور حتی در ایالت کوچکی مانند آیووا هم هوادار ندارد؛ اینکه جو بایدن چگونه می خواهد با این این وضعیت مقابل ترامپ بایستد بر نگرانی دموکرات ها افزوده است

سندرز رقبای دموکرات خود را در آیووا شکست داد/ جو بایدن کاندیدای محبوب دموکرات ها از هم حزبی سوسیالیست خود شکست خورد؟!

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ علی‌رغم آنکه در سالهای گذشته نتیجه انتخابات انجمن‌های درون حزبی ایالت «آیووا» ظرف چند ساعت اعلام می‌شد، برخی منابع آگاه گفتند که اعلام نتیجه انتخابات به روز سه‌شنبه موکول شده است.

 رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند، به واسطه بروز مشکل در برنامه‌ای که برای اعلام نتایج انتخابات انجمن‌های درون حزبی ایالت «آیووا» برنامه‌ریزی شد، اعلام نتایج در این ایالت با تأخیر مواجه شده است.

بنا به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، ستادهای انتخاباتی و طرفداران نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برای چندین ساعت است که منتظر اعلام نتایج انتخابات درون حزبی حزب دموکرات در ایالت «آیووا» هستند.

انتخابات درون حزبی ایالت آیووا ساعت ۲۰:۰۰ شب گذشته (دوشنبه) به وقت محلی آغاز شد اما به واسطه بروز مشکلات در سامانه گزارش نتایج، اعلام نتیجه با تأخیر روبرو شده است.

در انتخابات انجمن حزبی آیووا در سال ۲۰۱۶، نتایج در ساعت ۲۳:۰۰ به وقت شرق آمریکا اعلام شده بود اما هم‌اکنون برخی منابع به نقل از حزب دموکرات آیووا اعلام کرد  که اعلام نتایج به روز سه‌شنبه وقت محلی موکول شده است.

علیرغم آنکه هنوز نتایج رسمی انتخابات انجمن‌های درون حزبی آیووا مشخص نشده است، «برنی سندرز» مدعی پیروزی در این ایالت شده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نیز گزارش کرد، مقام‌های دموکرات آیووا می‌گویند که تأخیر در نتیجه انتخابات تا حد زیادی به واسطه تلاش‌ها برای «کنترل کیفیت» است.

 

310 310

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر