کد خبر: 79659
A

وضعیت شیوع ویروس کرونا در روسیه چگونه است؟

ارگان‌های رسمی روسیه اعلام کرده‌اند، مورد جدیدی از ابتلا به عفونت ویروس کرونادر این کشور دیده نشده و ۱۲۲۲ بیمار مبتلا به علائم عفونت‌های حاد تنفسی تحت مراقبت قرار دارند که تعداد کمی از آنها آلوده به کروناویروس جدید هستند.

وضعیت شیوع ویروس کرونا در روسیه چگونه است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سرویس خدمات فدرال تأمین حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه انسانی روسیه، امروز، یکشنبه، اول ماه مارس (11 اسفند ماه) اعلام کرد که هیچ مورد جدیدی از ابتلا به عفونت کروناویروس در روسیه دیده نشده است.

در اعلامیه منتشره در این رابطه آمده است: «در مدت زمان نظارت دقیق بر این مسئله ، تعداد 1222 بیمار مبتلا به علائم عفونت‌های ویروسی تنفسی حاد که از کشور چین بوجود آمده و در سایر کشورها نیز شیوع یافته، ثبت شده است. براساس نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی ، تنها 2 مورد مبتلا به عفونت کروناویروس جدید بودند که با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.»

بر اساس این اطلاعات، شهروندان روس سالمی که از چین به کشور وارد شده‌اند و قادر به زندگی مستقل نیستند ، بطور موقت مدت قرنطینه در نظر گرفته شده را در 131 مرکز پزشکی در سراسر روسیه نگهداری می شوند و در این بین 321 نفر از شهروندان چینی هم در آنجا اسکان داده شده‌اند.

از تاریخ 31 دسامبر (10 دی ماه) ، بیش از 378 هزار مسافر ورودی از چین به روسیه بازرسی شده‌اند و براساس آخرین اطلاعات ، 8681 نفر در روسیه تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز اعلام کرد که این کشور تمامی تلاش خود را برای مبارزه با ویروس کرونا انجام می‌دهد و اوضاع در روسیه به طور کلی تحت کنترل کامل قرار دارد.

فدراسیون روسیه ورود اتباع کشورهایی که ابتلا به بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا در آنها شیوع بیشتری یافته، از جمله کره جنوبی، ایران و ایتالیا، را ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید
ضربه شدید کرونا به بخش گردشگری و حمل و نقل ژاپن

تایلند و استرالیا اولین تلفات ویروس کرونا را اعلام کردند

روند کاهشی قربانیان ویروس کرونا در چین

کرونا در چین 2788 قربانی گرفت

تعداد مبتلایان آلوده در سرزمین اصلی چین، از مرز 79.8 هزار نفر فراتر رفته است و 2870 نفر نیز تاکنون جان باخته‌اند. بیش از 41.6 هزار نفر نیز درمان شده‌اند.

موارد ابتلا به این عفونت واگیردار خارج از کشور چین نیز ثبت شده است ، براساس آخرین داده‌های سازمان بهداشت جهانی ، در 53 کشور جهان ، تعداد افراد آلوده از 6 هزار نفر گذشته و 86 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند./ تسنیم

 
 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر