کد خبر: 80188
A
ادامه انتخابات مقدماتی دموکرات ها؛

پیروزی جو بایدن در سه ایالت میشیگان، می‌سی‌سی‌پی و میسوری / هنوز آرای آیداهو، داکوتای شمالی و واشنگتن شمارش نشده / نتیجه انتخابات تاکنون: بایدن ۷۸۳ ، سندرز ۶۲۷

معاون اول باراک اوبا در دومین سه شنبه رقابت مقدماتی دموکرات‌ها از سناتور سوسیال دموکرات پیش افتاد.

پیروزی جو بایدن در سه ایالت میشیگان، می‌سی‌سی‌پی و میسوری / هنوز آرای آیداهو، داکوتای شمالی و واشنگتن شمارش نشده / نتیجه انتخابات تاکنون: بایدن ۷۸۳ ، سندرز ۶۲۷

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون اول رئیس جمهوری پیشین آمریکا در دومین سه شنبه رقابت مقدماتی دموکرات‌ها از سناتور سوسیال دموکرات پیش افتاد.

انتخابات مقدماتی داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات روز سه شنبه در حالی به پایان رسید که جو بایدن تا کنون در ایالت‌های میشیگان، می‌سی‌سی‌پی و میسوری به پیروزی رسیده است.

اگرچه هنوز آرای ایالت‌های آیداهو، داکوتای شمالی و واشنگتن شمارش نشده است اما تا این زمان، مجموع نمایندگان متعهد بایدن به ۷۸۳ و نمایندگان متعهد سندرز هم به ۶۲۷ نفر رسیده اند.

رقیبی می‌تواند مدعی پیروزی در مرحله نخست رقابت‌های مقدماتی انتخاباتی شود که بتواند حداقل یکهزار و ۹۹۰ کرسی نماینده متعهد را برای کنوانسیون ملی حزب دموکرات که قرار است در ماه ژوئیه برگزار شود، از آن خود کند.

علاوه بر آن آرای موسوم به سوپر دلیگیت‌ها هم تاثیرگذار است اما بایدن و سندرز تا کنون نتوانسته‌اند حتی به مرز یکهزار نماینده برسند.

در این دور از رقابت‌ها، طرفداران دموکرات در ۶ ایالت به پای صندوق رای می روند تا تکلیف بیش از ۳۵۲ نماینده متعهد را روشن کنند.

بایدن و سندرز در ایالت میشیگان برای (۱۲۵)، واشنگتن (۸۹)، میسوری (۶۸)، می‌سی‌سی‌پی (۳۶)، آیداهو (۲۰) و داکوتای شمالی(۱۴) نماینده متعهد رقابت خواهند کرد.

نخستین سه شنبه بزرگ هفته گذشته در ۱۴ ایالت و یک قلمرو برگزار شد که بایدن توانست نمایندگان متعهد ۱۰ ایالت را از آن خود کند و برنی سندرز تنها در چهار ایالت به برتری رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر