کد خبر: 80516
A

پزشک چینی: 28 روز بدون ابتلای جدید به معنای پایان کرونا است

«لی لانجون» متخصص بیماری‌های همه‌گیر در چین می‌گوید یکی از علایم پایان کرونا در کشور این است که تا 28 روز هیچ مورد جدیدی از ابتلا شناسایی و گزارش نشود.

پزشک چینی: 28 روز بدون ابتلای جدید به معنای پایان کرونا است

به گزارش دیده بان ایران؛  «لی لانجون» در گفت‌وگو با روزنامه گلوبال تایمز چین گگفت: برای اینکه اطمینان حاصل کنیم دوره کرونا در چین به پایان رسیده است برخی از شرایط باید محقق شود که اولین شرط این است تا 28 روز هیچ موردی از بیماری نباید در کشور وجود داشته باشد. شرط دوم این است که تمامی کسانی که تا قبل از این به کرونا مبتلا شده اند باید در بیمارستان‌ها بستری شده باشند.

 

همزمان کمیسیون بهداشت ملی چین در بیانیه‌ای آورده که این کشور دوره اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته و شمار مبتلایان در استان هوبی و شهر ووهان مرکز آن که اولین کانون شیوع بیماری است، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

 

لی گفت: خوشبینی‌ها برای پایان دوران کرونا بسیار زیاد شده استو امیدواری اصلی ما این است تا پایان ماه مارس امسال دیگر موردی از ابتلا به ویروس در کشور اعلام نشود.

 

او با اشاره به اینکه بسیاری خوشبین هستند که همه‌گیری کرونا در مسیر پایانی است، گفت: آمارها شرایط مطلوبی را در کشور نشان می دهد و باید  امیدوار باشیم که بتدریج دیگر موردی از ابتلا گزارش نشود.

 

در استان هوبی کانون شیوع بیماری به تدریج کسب‌وکار در حال شروع است و در استان‌های دیگر نیز تولید از سرگرفته شده است. در منطقه ماکائو در جنوب و در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین نیز برنامه بازگشایی مدارس اعلام شده است.

 

پزشکان و متخصصان در چین گفته اند که نباید شتابزدگی کرد اما اکنون یکی از محورهای کاری تمرکز روی مسافرانی است که از خارج وارد چین می شوند بسیاری از موارد اخیر ابتلا به کرونا در چین مسافران ورودی به کشور هستند.

 

«یانگ جانچو» از پزشکان شهر ووهان می گوید: به تدریج باید کار و زندگی عادی مردم در سایر نقاط از سرگرفته شود ولی در مورد ووهان کانون شیوع بیماری باید صبوری بیشتری کرد.

 

او افزود: هزاران نفر در بیش از 140 کشور و منطقه جهان به کرونا مبتلا شده اند و باید برای جلوگیری از بازگشت کرونا به کشور تدابیری اندیشیده شود./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر