کد خبر: 80600
A

ترامپ : قانون دوران جنگ جهانی در آمریکا برای مقابله با کرونا فعال می شود/ از همه جوانان آمریکایی می خواهم به صف جنگ مقابل کرونا بپیوندند/ تمام بخش های خصوصی و دولتی باید تجهیزات پزشکی و داروی مقابله با کرونا را بسازند

رئیس‌جمهور آمریکا برای جبران کمبود تجهیزات پزشکی در این کشور جهت مقابله با کرونا قانونی که مربوط به دوران جنگ جهانی دوم است را فعال کرده است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه قانونی مربوط به ۷۰ سال پیش را فعال کرد که به او اجازه می‌دهد از بخش خصوصی برای جبران کاستی‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی استفاده کند. ترامپ که در کنفرانس خبری با حضور کارگروه مبارزه با کرونا حضور داشت گفت «قانون تولید دفاعی ۱۹۵۰» را فعال می‌کند. این قانون به دولت فدرال اجازه می‌دهد توانمندی‌های تولیدی بخش خصوصی را در دوران جنگ به کار بگیرد. رئیس‌جمهور آمریکا درباره این قانون گفت: «این قانون می‌تواند در صورتی که به آن نیاز داشته باشیم کارهای زیادی انجام دهد.»

ترامپ :  قانون دوران جنگ جهانی در آمریکا برای مقابله با کرونا فعال می شود/  از همه جوانان آمریکایی می خواهم به صف جنگ مقابل کرونا بپیوندند/ تمام بخش های خصوصی و دولتی باید تجهیزات پزشکی و داروی مقابله با کرونا را بسازند

 «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه قانونی مربوط به ۷۰ سال پیش را فعال کرد که به او اجازه می‌دهد از بخش خصوصی برای جبران کاستی‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی استفاده کند. 

ترامپ که در کنفرانس خبری با حضور کارگروه مبارزه با کرونا حضور داشت گفت «قانون تولید دفاعی ۱۹۵۰» را فعال می‌کند. این قانون به دولت فدرال اجازه می‌دهد توانمندی‌های تولیدی بخش خصوصی را در دوران جنگ به کار بگیرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا درباره این قانون گفت: «این قانون می‌تواند در صورتی که به آن نیاز داشته باشیم کارهای زیادی انجام دهد.»

یافته‌های دانشگاه جان‌هاپکینز نشان می‌دهد تا به حال بیش از ۷۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. بیش از ۱۱۵ نفر تا به حال بر اثر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست داده‌اند. 

ترامپ گفت فعال‌سازی این قانون نشان می‌دهد که دولت او برای مقابله با بیماری اقداماتی شبیه دوران جنگ را در دستور کار قرار داده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «باید با هم فداکاری کنیم چون همه درگیر آن هستیم و ما کنار  هم خواهیم ایستاد. با دشمنی نامرئی روبرو هستیم. از همه جوانان آمریکایی می خواهم به صف جنگ مقابل کرونا بپیوندند»

پس از آن دونالد ترامپ با اشاره به وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا و تاثیر مستقیم آن بر زندگی روزمره مردم گفت: «شرکت‌های مرتبط با اجاره و وام‌بانکی مسکن تا پایان ماه آوریل، افرادی که نتوانسته‌اند اجاره یا قرض بانک را  بپردازند از خانه‌ بیرون نخواهند کرد و آنها خانه‌های خود را از دست نخواهند داد.»

او ویروس کرونا را «دشمن نامریی» خواند و گفت که خیلی زودتر از آن که فکرش را می‌کنند بر این دشمن غلبه خواهند کرد.

 

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر