کد خبر: 80704
A

پیشنهاد ترامپ: ماسک‌ها را ضدعفونی و دوباره استفاده کنید

رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظری عجیب گفته است که ماسک‌های استفاده شده را پس از شست‌وشو، مجددا استفاده کنید.

پیشنهاد ترامپ: ماسک‌ها را ضدعفونی و دوباره استفاده کنید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چندی پیش خبر رسید که یکی از بیمارستان‌های آمریکا در پی کمبود ماسک‌های تنفسی این کشور، اقدام به شستن، ضدعفونی و استفاده مجدد از آن‌ها کرده است. پس از این اقدام غیرکارشناسی، حال گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور هم در نشست ابتدای هفته خود در کاخ سفید که با محوریت ویروس کرونا برگزار شده بود، اعلام کرد که پزشکان و پرستاران ماسک‌هایشان را دور نیاندازند!

ترامپ طی سخنرانی خود از از جامعه پزشکی خواسته بود تا پس از ضد عفونی این ماسک‌ها، مجددا از آن‌ها استفاده شود.

این اظهارت ترامپ در حالی مطرح شده که هیچ یک از نهادهای پزشکی و بهداشتی در آمریکا از جمله مرکز پیشگیری از بیماری‌های واگیردار این پیشنهاد را نمی‌پذیرند.

آنتونی فائوچی، رئیس مرکز پیشگیری بیماری‌های واگیردار، تاکید کرده بود که مدت زمان استفاده از هر ماسکی در توصیه نامه‌های مراکز بهداشتی ذکر شده و نباید بیشتر از مدت زمان ذکر شده، ماسک مورد استفاده قرار گیرد.

چندی پیش نیز مایک پنس، معاون ترامپ در پی کمبود شدید ماسک‌های بهداشتی در آمریکا از شرکت‌های ساختمانی خواسته بود تا ماسک‌های انبار شده خود را تحویل مراکز بهداشتی دهند و دیگر سفارشی در این حوزه نداشته باشند چون آمریکا نمی‌تواند به اندازه کافی ماسک تامین کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر