کد خبر: 81094
A

مقام آمریکایی: ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای جدی علیه نظامیان آمریکایی در عراق است

نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که ایران یا گروه‌های تحت حمایت ایران در حال برنامه ریزی برای حمله جدی بالقوه‌ای علیه نظامیان آمریکایی در عراق هستند.

مقام آمریکایی: ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای جدی علیه نظامیان آمریکایی در عراق است
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه با اشاره به یک دوره زمانی دو هفته‌ای، گفت:«ما شاهد برخی تحولات بسیار جدی هستیم. به زودی انتظار چیزهایی را داریم.»

 

شامگاه چهارشنبه نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر مدعی شد که ایران یا گروه‌های وابسته به آن در حال برنامه‌ریزی برای یک حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق هستند.

 

وی در این پیام توئیتری مدعی شد: «بر اساس اطلاعات و اعتقاد (ما)، ایران یا گروه‌های وابسته به آن در حال برنامه‌ریزی حمله‌ای غافلگیرکننده علیه نیروها یا تاسیسات آمریکایی در عراق هستند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران هزینه بسیار سنگینی خواهد پرداخت.» (جزئیات بیشتر)

 

اما «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گفت که وی معتقد نیست که دشمنان آمریکا به دنبال بهره‌برداری از بحران شیوع ویروس کرونا هستند.

 

نیروهای آمریکایی طی روزهای اخیر سه پایگاه کوچک در عراق را ترک کرده و به پایگاه‌های بزرگتر منتقل شده‌اند.

 

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که منابع عراقی و آمریکایی طی روزهای اخیر از احتمال حمله جدید آمریکا علیه مواضع نظامی در عراق در آینده قریب خبر داده و گفته‌اند، آمریکا به هر طریقی تلاش می‌کند بر خلاف خواسته دولت و ملت عراق در این کشور بماند، از همین رو سعی در هدف گرفتن مواضع گروه‌های مقاومت در عراق را دارد که مخالف قاطع اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک کشورشان هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر