کد خبر: 81646
A

ادعای یک شرکت دارویی انگلیس: تا ۳ هفته آینده، دستگاه آزمایش «تشخیص دقیق مصونیت برابر کرونا» ساخته می‌شود / این دستگاه در خانه ها قابل استفاده است / نتیجه نهایی، مشخص خواهد کرد که چه افرادی می توانند به سر کار خود بازگردند

یک شرکت دارویی مستقر در انگلیس ادعا کرد که طی سه هفته آینده، یک دستگاه آزمایش آنتی بادی قابل اعتماد برای ویروس کرونا ارائه خواهد کرد. با این حال مشکل آن است که، یک مطالعه چینی نشان داده که حدود یک سوم از بیماران بهبود یافته کرونا، میزان آنتی بادی‌های بسیار کمی در خون خود دارند که آزمایش آن‌ها را سخت می کند.

ادعای یک شرکت دارویی انگلیس: تا ۳ هفته آینده، دستگاه آزمایش «تشخیص دقیق مصونیت برابر کرونا» ساخته می‌شود / این دستگاه در خانه ها قابل استفاده است / نتیجه نهایی، مشخص خواهد کرد که چه افرادی می توانند به سر کار خود بازگردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک شرکت دارویی مستقر در انگلیس ادعا کرد که طی سه هفته آینده، یک آزمایش آنتی بادی قابل اعتماد برای ویروس کرونا ارائه خواهد کرد. این آزمایش می‌تواند موادی را ایجاد کند که توسط سیستم ایمنی بدن، هنگام بیماری تولید می‌شود. شرکت AstraZeneca قصد دارد این آزمایش را اجرا کند. این شرکت که مقر آن در کمبریج است، گفت که تولید می‌تواند تا پایان ماه افزایش یابد. این در حالی است که یک روز قبل از انتشار این خبر، یک مطالعه چینی نشان داد که حدود یک سوم از بیماران بهبود یافته کرونا، میزان آنتی بادی‌های بسیار کمی در خون خود دارند که آزمایش آن‌ها را سخت می کند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های «انتخاب» به نقل از دیلی میل، کارشناسان بریتانیایی می گویند که این یافته توضیح می‌دهد که چرا انگلیس به رغم وعده‌های خود، بار‌ها و بار‌ها آزمایش‌های خود را به تأخیر انداخته است.

آزمایش آنتی بادی نشان می‌دهد که آیا شخص قبلاً به این ویروس آلوده شده است یا خیر.

آنتی بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که در پاسخ به عفونت توسط سیستم ایمنی بدن ساخته می‌شوند. اگر فردی در بدن خود آنتی بادی‌های خاص ویروس کرونا داشته باشد، نشان می‌دهد که قبلاً این بیماری را تجربه کرده است و به همین دلیل احتمالا در آینده حداقل تا حدودی نسبت به آن مصون است.

تام کیت روچ، مدیرعامل AstraZeneca در انگلستان، می گوید: هدف نهایی این شرکت انجام آزمایش‌های آنتی ژن و آنتی بادی توسط افراد در خانه‌های خودشان است. انجام تست‌ها برای عموم مردم گامی اساسی در بازگشت جامعه به حالت عادی است، زیرا نشان می‌دهد چه افرادی برای بازگشت به محل کار خطری ندارند.

آزمون آنتی بادی چیست؟

آزمایش آنتی بادی آزمایشی است که مشخص می‌کند آیا سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری یا عفونت خاصی مجهز است یا خیر. وقتی شخصی به ویروس آلوده شد، سیستم ایمنی بدن باید نحوه مبارزه با آن و تولید موادی به نام آنتی بادی را یاد بگیرد. آنتی بادی‌ها بسیار خاص هستند و معمولاً فقط قادر به مقابله با یک ویروس مشخص هستند. آن‌ها به روشی تولید می‌شوند که باعث می‌شود بتوان آن ویروس خاص را گرفت و آن را نابود کرد.

یک شرکت دارویی انگلستان مدعی شد: تا ۳ هفته آینده آزمون تشخیص دقیق مصونیت برابر کرونا ساخته می‌شود / قابلیت استفاده در خانه و خارج از محیط آزمایشگاهی

به عنوان مثال، اگر کسی مبتلا به COVID-۱۹ شده و بهبود یابد، آنتی بادی‌های COVID-۱۹ را برای بدن خود ایجاد می‌کند تا از آن برای مقابله مجدد با بیماری استفاده کند. در واقع بدن نسخه‌های این آنتی بادی‌ها را در سیستم ایمنی خود ذخیره می‌کند تا در صورت تماس مجدد با همان ویروس، بلافاصله با آن مبارزه و احتمالاً از بروز هر گونه علائمی جلوگیری کند.

برای آزمایش این آنتی بادی‌ها، پزشکان یا دانشمندان می‌توانند یک نمونه مایعات از فرد - معمولاً خون - گرفته و آن را با بخشی از ویروس مخلوط کنند تا ببینند آیا واکنشی بین این دو وجود دارد یا خیر. اگر واکنشی وجود داشته باشد، به این معنی است که فرد آنتی بادی را دارد و بدن می‌داند چگونه با عفونت مقابله کند و به عبارتی مصون است. اما اگر هیچ واکنشی نشان ندهد، بدان معنی است که هنوز آن را ندارد.

کیت روچ اظهار داشت: «پزشکان سرتاسر کشور هر کاری انجام می دهند تا بیماران از سیستم مراقبت‌های بهداشتی خارج شوند و تشخیص مراقبت‌های لازم را در خانه انجام دهند. این کار کمک می‌کند تا بیماران، در معرض خطر غیرضروری قرار نگیرند.»

در آخرین مطالعه، محققان دانشگاه فودان در چین نمونه خون از ۱۷۵ بیمار تحت درمان در مرکز کلینیک بهداشت عمومی شانگ‌های را تجزیه و تحلیل کردند. همه بیماران پس از تحمل علائم خفیف ویروس، بهبود یافته بودند. اما محققان دریافتند که ۳۰ درصد از بیماران، که بیشتر آن‌ها جوان بودند، به طرز شگفت آوری نرخ بسیار کمی آنتی بادی داشتند.

پروفسور جان نیوتن، رئیس آزمایش COVID-۱۹ برای سلامت عمومی انگلستان، گفت: هیچکدام از آزمایشهایی که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته اند به اندازه کافی دقیق نبودند که در سراسر انگلستان اجرایی شوند. در همین حال، AstraZeneca در حال تهیه و ساخت تست‌های آنتی ژن است، که مشخص می کند آیا فرد در حال حاضر به کرونا ویروس آلوده است یا خیر.

AstraZeneca، دانشگاه کمبریج و GlaxoSmithKline مستقر در لندن با هدف ارائه ۳۰ هزار تست آنتی ژن تا ابتدای ماه مه برای آزمایش در کمبریج با هم همکاری می کنند. AstraZeneca و GSK از سه مرکز آزمایش دیگر در Milton Keynes، Alderley Park و Glasgow پشتیبانی می‌کنند. کیت روچ در‌ای خصوص گفت: «شرکت‌های داروسازی برای برطرف کردن مشکلات عرضه جهانی با مواد شیمیایی و نمونه‌های مورد نیاز برای آزمایش، در راستای منافع ملی همکاری می‌کنند. کیت‌های تست دارای ۷۹ جزء هستند. همه ما آشکارا زنجیره‌های عرضه جهانی داریم که به چین و به همه شرکای تجاری ما در سراسر جهان می‌رسد.»

وی ادامه داد: «اما در این مرحله، می‌خواهیم ظرفیت انجام ۳۰ هزار آزمایش در روز را داشته باشیم. ما یک فرآیند برای استخراج و تصفیه مواد ژنتیکی موجود در سواب‌ها برای آزمایش و سپس انجام آن آزمایش ها و بازگشت نتایج به سیستم مراقبت‌های بهداشتی داریم؛ بنابراین دستگاه تست، ظرفیت انجام ۳۰ هزار تست در روز را خواهد داشت.»

یک شرکت دارویی انگلستان مدعی شد: تا ۳ هفته آینده آزمون تشخیص دقیق مصونیت برابر کرونا ساخته می‌شود / قابلیت استفاده در خانه و خارج از محیط آزمایشگاهی

کیت-روچ گفت: تیمی در کمبریج روی آزمایش آنتی بادی کار می‌کند و در هفته اول ماه مه در مقیاس کوچک، دستگاه را تست خواهد کرد. وی گفت: «ما در حال تلاش برای ارائه یک آزمایش معتبر تا اوایل ماه مه هستیم که بتوانیم تا پایان ماه تولید آن را افزایش دهیم. در ماه گذشته، گفتگویی فوق العاده سازنده و باز بین ما و دولت و همچنین همه شرکایی که برای همکاری با آن‌ها نیاز داریم، از NHS گرفته تا سازمان‌های تجاری داشتیم. من یک نوع خارق العاده از تلاش جمعی از سوی همه ذینفعان در ارائه راه حل‌ها به نمایندگی از دولت و NHS را می‌بینم.»

این درحالی است که یک دانشمند ارشد بریتانیایی که مسئول بررسی آزمایش آنتی بادی کرونا ویروس برای دولت است گفت که تلاش‌های هیچکدام از گروه‌هایی که وی تاکنون دیده است، مطلوب نیست. پروفسور سر جان بل، از دانشگاه آکسفورد گفت که کیت‌های آزمایشی که وی تاکنون بررسی کرده است "به خوبی عمل نکرده اند و هیچ کدام از آن‌ها معیار‌های آزمون خوبی را برآورده نمی‌کنند".

با این حال جان امیدوار است که مشکلات به زودی به پایان برسد، جان گفت: «حداقل یک ماه طول می‌کشد تا آزمایش آنتی بادی که می‌تواند بگوید آیا کسی قبلاً از COVID-۱۹ بهبود یافته است یا خیر در دسترس عموم قرار بگیرد. در حال حاضر ما بسیاری از پاسخ‌های منفی دروغین را می‌بینیم ... و همچنین شاهد مثبت‌های کاذب هستیم. این نتیجه خوبی برای تأمین کنندگان آزمایش یا برای ما نیست.»

سخنگوی رسمی نخست وزیر انگلستان نیز در این خصوص گفت: «هیچ آزمایشی تاکنون به اندازه کافی برای استفاده مناسب نبوده است. ما به همکاری با شرکت‌های آزمایش ادامه می‌دهیم، با آن‌ها در گفتگو هستیم و در صورت عدم موفقیت محصولاتشان از استاندارد‌های لازم، به آن‌ها بازخورد می‌دهیم. اگر آزمایش‌ها کار نکنند، سفارش ها لغو می‌شوند و هر جا که ممکن باشد هزینه‌ها را پس می‌گیریم.»

پروفسور سر جان بل، از دانشگاه آکسفورد، گفت که مقامات در تلاش هستند تا آزمایش آنتی بادی با کیفیت خوب را پیدا کنند اظهارات سر جان پس از آن مطرح شد که رئیس آزمایش در بهداشت عمومی انگلیس نیز اعلام کرد هیچ یک از آزمایش هاییی که انجام شده به اندازه کافی برای استفاده عمومی مناسب نبوده است» پروفسور جان نیوتن، مدیر بهبود سلامت در بهداشت عمومی انگلستان، گفت: «این آزمایش ها در مورد افرادی که فقط بیماری خفیف داشتند دقیق عمل نمی‌کنند.»

این آزمایش ها برای خاتمه قرنطینه شدن در سطح کشور انگلیس بسیار مهم است، زیرا آن‌ها تصویر واضحی از این که چند نفر ویروس را قبلاً گرفته و از بین برده اند به مقامات ارائه می‌دهند. در حال حاضر، تنها راه حل، حدس‌های آماری است. تخمین‌ها حاکی از آن است که تا امروز پنج میلیون نفر ممکن است به این ویروس آلوده شده باشند.

یک شرکت دارویی انگلستان مدعی شد: تا ۳ هفته آینده آزمون تشخیص دقیق مصونیت برابر کرونا ساخته می‌شود / قابلیت استفاده در خانه و خارج از محیط آزمایشگاهی

اظهارات پروفسور نیوتن پس از آن مطرح شد که یک متخصص در نیویورک گفت: «افرادی که ویروس می‌گیرند، اما به بیماری جدی مبتلا نمی‌شوند، آنتی بادی‌های زیادی را تولید نمی‌کنند و آزمایش آن‌ها سخت می‌شود؛ به همین دلیل، حتی در آزمایش‌های قوی فقط ۵۰-۶۰ درصد دقت وجود دارد»

جان بل افزود: «سایر کشور‌ها مجبور شده اند آزمایش‌های ناموفق را انجام دهند و این امکان وجود دارد که برخی از آزمایش‌های غیر قابل اعتماد، نتایج مثبت کاذب ناشی از سایر ویروس‌های تولیدکننده آنتی بادی مشابه با COVID-۱۹ داشته باشند.» بهداشت عمومی انگلیس از افشای آنچه که دولت آن را یک سطح قابل قبول از صحت می‌داند امتناع ورزید.

هفته گذشته ایالات متحده اولین آزمایش آنتی بادی خود را پس از تأیید یک شرکت در کارولینای شمالی از طرف سازمان غذا و دارو تأیید کرد. ادعا می‌شود که این آزمایش تا ۹۳.۸ درصد دقیق است. دکتر جان در مطلب وبلاگ خود که دیروز در وب سایت دانشگاه آکسفورد منتشر شد، گفت: «انگلیس تنها کشوری نیست که در جستجوی آزمایش‌های قابل اعتماد است.»

وی نوشت: «کیت‌های اسپانیایی ظاهراً برگشت خورده اند چرا که کارایی ندارند و آلمانی‌هایی که کیت‌های حساس خود را تولید می‌کنند، معتقدند که سه ماه تا عرضه عمومی و اعتبارسنجی فاصله دارند. برای اعتبارسنجی این آزمایش ها، شما نیاز به آزمایش استاندارد طلایی دارید تا پاسخ صحیح را بدانید. افزون بر این به بیمارانی که از عفونت ویروس (تقریباً ۲۸ روز قبل از آن بهبود یافته اند) نیاز دارید.»

وی ادامه داد: «زمان جمع آوری این ابزار‌ها برای اعتبارسنجی مدتی طول کشیده است، اما در حال حاضر انگلستان برای ارزیابی و یافتن آزمایش بهینه برای این بیماری موقعیت ویژه‌ای دارد. ما به وضوح می‌خواهیم از ارائه اطلاعات غلط به مردم در صورت عدم مصون بودن آنان خودداری کنیم و می‌خواهیم همه افرادی که مصون هستند، دقیقاً بدانند تا چه حد مصون هستند تا بتوانند به کار خود برگردند.»

هفته گذشته مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلستان اظهار داشت که ۳.۵ میلیون تست کرونا خریداری شده است، اما مقامات نمی‌توانند کیفیت این تست‌ها را مورد تایید قرار دهند. وزارت بهداشت بعداً عقب نشینی کرد و گفت که هنوز آزمایش ها را خریداری نکرده است، فقط توافق نامه‌ای را در این زمینه امضا کرده است.

مقامات گفته اند که حداقل ۹ سازنده در تلاشند تا پروژه ساخت کیت‌های دقیق را دنبال کنند. هنوز مشخص نیست که آستانه دقت تشخیص مورد نظر انگلیس چیست. یکی از تولید کنندگان چینی که گفته می‌شود توسط دولت رد شده است ادعا می‌کند که آزمایش را با دقت ۹۸.۶ درصدی انجام می‌دهد. با این حال، پروفسور نیوتن گفت:، دانشمندان دولت انگلستان مجبور شده اند به سمت تولید کنندگان داخلی برگردند و با آن‌ها همکاری کنند تا آزمایش‌ها بهتر شود.

اگرچه آزمایشها در افرادی که به طور جدی با بیماری کرونا ویروس درگیرند دقیق به نظر می‌رسد، اما در تشخیص آنتی بادی‌ها در افرادی که بیماری آن‌ها خفیف است چندان قوی عمل نمی‌کنند. پروفسور نیوتن گفت: «آزمایش ایجاد شده در چین در برابر بیمارانی که با بار ویروسی بسیار شدید و با تولید مقدار زیادی از آنتی بادی‌ها به شدت بیمار بودند، تأیید شده است. ما می‌خواهیم از این آزمایش در زمینه طیف وسیع تری از سطح بیماری، از جمله افرادی که به نوع خفیف آلوده هستند استفاده کنیم؛ بنابراین برای اهداف داخلی، به یک تست نیاز داریم که عملکردی بهتر از برخی از این آزمایشات دیگر داشته باشد.»

یک متخصص از دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت: «مقادیر کم آنتی بادی آزمایش طولانی مدت را دشوار می‌کند.» دکتر دیوید هو ادامه داد: «به نظر می‌رسد افرادی که به طور جدی بیمار نمی‌شوند برای تولید آنتی بادی ضعیف‌تر عمل می‌کنند و بنابراین ممکن است در مراحل اولیه بهبود جواب آزمایش آنتی بادی آنان منفی باشد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر