کد خبر: 81717
A

بیل گیتس از دولت‌ها خواست برای تولید داروی کرونا سرمایه‌گذاری کنند/ تنها راه بازگشت به روال عادی پیش از کرونا ساخت واکسن است

«بیل گیتس» میلیاردر آمریکایی گفت: می‌توان واکسن ویروس کرونای جدید را ظرف ۱۸ ماه تولید کرد، اما این امر مستلزم چشم پوشی‌هایی از جمله در زمینه تست‌های ایمنی می‌باشد. وی افزود: سرمایه گذاری‌های لازم برای تهیه یک برنامه تشخیصی با بالاترین سرعت (که می‌تواند زمان لازم برای تولید واکسن را به نصف کاهش دهد) هنوز پمپاژ نشده بنابراین جهان در حال حاضر در تلاش است تا به نتیجه برسد.

بیل گیتس از دولت‌ها خواست برای تولید داروی کرونا سرمایه‌گذاری کنند/ تنها راه بازگشت به روال عادی پیش از کرونا ساخت واکسن است

به گزارش سایت دیده بان ایران، بنیان گذار شرکت مایکروسافت در گفتگو با بی بی سی گفت: واکسن، تنها راه بازگشت به روال عادی پیش از شیوع کروناست.

این در حالی است که براساس اعلام دانشگاه جونز هابکینز آمریکا، حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این ویروس تاکنون جان حدود ۱۰۹ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و ۴۰۵ هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

بیل گیتس می‌گوید: سرمایه گذاری‌های لازم برای تهیه یک برنامه تشخیصی با بالاترین سرعت – که می‌تواند زمان لازم برای تولید واکسن را به نصف کاهش دهد- هنوز پمپاژ نشده بنابراین جهان در حال حاضر در تلاش است تا به نتیجه برسد.

گیتس که شرکتش در راستای تامین بودجه فعالیت‌های پژوهشی و توسعه‌ای نیز فعالیت می‌کند، یادآور شد: تمام دنیا در حال تلاش برای تولید واکسن هستند که شاید از هر زمانی ضروری‌تر باشد.

وی احتمال داد که تنها تعداد معدودی از کشور‌های جهان بتوانند در آزمون مبارزه با ویروس کرونا نمره یک بگیرند.

بنیان گذار مایکروسافت در پایان خاطرنشان کرد: ما به دلیل نبود سرمایه گذاری‌ها و آمادگی برای نظیر چنین بیماری هایی، در یک منطقه نامعلوم هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر