کد خبر: 81809
A

داعش با استناد به این آیه از قرآن، ایران را مشمول عذاب الهی دانست

در تبلیغات داعش، سخن­پراکنی علیه ایران فراموش نشده و این کشور هم مشمول عذاب الهی دانسته شده است. یک هفته پس از اعلام انتشار ویروس کرونا در ایران، در مطلبی با عنوان «گمراه است آن کسی که شما را به غیر او بخواند» (سوره اسراء، آیه 67) در شماره 223 هفته­ نامه النبأ، مدیریت بحران در ایران به استهزاء گرفته شد. در این مطلب اگرچه آشکارا نامی از ایران برده نشده است، از کاربرد تعبیر «مشرکان رافضی» و اینکه با تمسخر گفته شده «یک شهر مقدس شیعیان مرکز شیوع بیماری است» مشخص است که وضعیت چه کشوری مورد نظر بوده است. در این نوشته آمده است که شیعیان فقط در مواقع بحران به خدا روی می ­آورند و البته اظهار امیدواری شده است که شیوع بیماری باعث شود «آنان عقاید مشرکانه خود را کنار بگذارند».

داعش با استناد به این آیه از قرآن، ایران را مشمول عذاب الهی دانست

به گزارش سایت دیده بان ایران، سیدعبدالامیر نبوی در یادداشتی نوشت: داعش تا 6 فوریه (17 بهمن) از اظهارنظر درباره شیوع این بیماری خودداری کرد و سرانجام دیدگاه خود را در نشریه هفتگی النبأ، ذیل آیه­ای از قرآن نوشت: «آری عقاب پروردگارت سخت سنگین است» (سوره بروج، آیه 12). طبق تفسیر داعش، دولت چین به خاطر آزار و اذیت مسلمانان اویغور مجازات می­شود و «اگرچه مشرکان مستحق عذاب در این دنیا و آخرت هستند، تقدیر از مصیبت­هایشان و بلاهایی که بر سر آنها می­آید ستودنی است». در ادامه هشدار داده شده که شیوع این بیماری ممکن است مسلمانان چینی را هم تحت تأثیر قرار دهد و یا به کشورهای همسایه با جمعیت زیاد مسلمان سرایت کند، لذا لازم است مسلمانان از ورود یا ترک مناطق آلوده خودداری کنند و از کسانی که به این ویروس مبتلا شده ­اند درخواست می­کند به دنبال کمک­های پزشکی و دوری از دیگران باشند. البته داعش به ­رغم دعوت به حمله علیه منافع چین در مارس 2019 تاکنون اقدامی جز لفاظی علیه چین نداشته است و درباره شرایط فعلی آن کشور هم می­نویسد: «باشد که خداوند چین را با مرگ مجازات کند، زیرا آنها مرگ را برای مسلمانان به همراه آورده بودند».

 

جالب اینجاست که در تبلیغات داعش، سخن­پراکنی علیه ایران فراموش نشده و این کشور هم مشمول عذاب الهی دانسته شده است. یک هفته پس از اعلام انتشار ویروس کرونا در ایران، در مطلبی با عنوان «گمراه است آن کسی که شما را به غیر او بخواند» (سوره اسراء، آیه 67) در شماره 223 هفته­ نامه النبأ، مدیریت بحران در ایران به استهزاء گرفته شد. در این مطلب اگرچه آشکارا نامی از ایران برده نشده است، از کاربرد تعبیر «مشرکان رافضی» و اینکه با تمسخر گفته شده «یک شهر مقدس شیعیان مرکز شیوع بیماری است» مشخص است که وضعیت چه کشوری مورد نظر بوده است. در این نوشته آمده است که شیعیان فقط در مواقع بحران به خدا روی می ­آورند و البته اظهار امیدواری شده است که شیوع بیماری باعث شود «آنان عقاید مشرکانه خود را کنار بگذارند».

 

واقعیت آن است که داعش، همچون سایر گروه­های رادیکال اسلام­گرا، تفسیری سطحی از شیوع بیماری­هایی چون کرونا ارائه می­کند و آن را بیش از هر چیز نشانه قهر و عذاب الهی می­بیند که در چارچوب مبارزه دائمی میان حق و باطل به سود مجاهدان و علیه کافران و مشرکان نازل می­شود. به ­نظر می­رسد داعش در زمانی که در ضعف به ­سر می­برد و توانایی آن طی دو سال گذشته به ­طور محسوسی کاهش یافته است، ناچار است بر چنین تفسیری تاکید ­کند و برای جبران کسری منابع و ظرفیتش، بیش از گذشته خود را مشمول امدادهای غیبی خداوند معرفی کند: اگر ما فعلا نمی­توانیم به­ طور گسترده مبارزه کنیم، ارتش نادیدنی او این کار را انجام می­دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر