کد خبر: 81961
A

واشنگتن: سوخوی روسی در اقدامی «ناامن»، هواپیمای آمریکایی را بر فراز مدیترانه رهگیری کرد

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که یک سوخوی ۳۵ روسیه در اقدامی «ناامن» بر فراز دریایی مدیترانه یک هواپیمایی آمریکایی را رهگیری کرد. این بیانیه، افزود که هواپیمای روسی یک مانور پرسرعت در ۲۵ فوتی (هفت متر و ۶۰ سانتی‌متر) هواپیمای پوزیدئون انجام داد که «خلبانان و خدمه ما را در مخاطره قرار داد.»

واشنگتن: سوخوی روسی در اقدامی «ناامن»، هواپیمای آمریکایی را بر فراز مدیترانه رهگیری کرد

به گگزارش سایت دیده بان ایران ؛ نیروی دریایی آمریکا در تارنمای خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یک سوخوی ۳۵ روسیه روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) یک هواپیمای پوزیدئون P-۸A آمریکا را در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای مدیترانه رهگیری کرده است.

این بیانیه، رهگیری هواپیمای آمریکایی توسط سوخوی روسی را «ناامن» خواند و افزود که هواپیمای روسی یک مانور پرسرعت در ۲۵ فوتی (هفت متر و ۶۰ سانتی‌متر) هواپیمای پوزیدئون انجام داد که «خلبانان و خدمه ما را در مخاطره قرار داد.»

بنا بر این بیانیه، این رهگیری تقریباً ۴۲ دقیقه به طول انجامید.

نیروی دریایی آمریکا افزود: هواپیمای روس در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرد و اقدام آن غیرمسوولانه بود.

در همین حال، ارتش آمریکا ساعتی پیش مدعی شد که ۱۱ شناور ایرانی به کشتی‌های نظامی ایالات متحده که در شمال خلیج فارس حضور داشتند، نزدیک شدند.

این بیانیه همچنین ادعا کرد که شناورهای ایرانی «با سرعت بالا و در فاصله نزدیک» به کشتی‌های نظامی آمریکایی نزدیک شدند؛ به طوری که چندین بار به فاصله «۵۰ یاردی» کشتی جنگی پولر و به «۱۰ یاردی» مائوی رسیدند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر