کد خبر: 82073
A

جزییات ماجرای نزدیک شدن قایق های سپاه به ناوشکن ها/ ناوشکن‌ها و بالگردهای نظامی آمریکا، جنگ با سپاه را شبیه‌سازی کردند

در روز چهارشنبه ۲۷ فروردین، منطقه شمال خلیج ‌فارس شاهد یک رویارویی جدید بین نیروی دریایی سپاه و ‌ نیروهای سنتکام آمریکا بود. ناوشکن USS Paul Hamilton از کلاس آلری بورک در ناوگروه ناو روزولت، شناور اصلی این ماجرا بود که از بیش از یک ماه پیش تحرکات و تمرین‌های خاصی را در منطقه خلیج ‌فارس آغاز کرده است. شناور USS Lewis B. Puller با کد اختصاری ESB- ۳ دیگر شناوری بود که روز چهارشنبه شناورهای نیروی دریایی سپاه به آن نزدیک شدند. نیروی ایالات متحده دو فروند از این شناورها را در اختیار داشته و به دنبال ساخت ۳ فروند دیگر از آنها است. در اواخر ماه مارس، ماه گذشته میلادی، شناور USS Lewis B. Puller میزبان بالگردهای تهاجمی ‌AH- ۶۴ آپاچی نیروی زمینی آمریکا بوده است. این بالگردهای تهاجمی‌در یک عملیات تمرینی با دیگر یگان‌های پروازی و شناوری در منطقه خلیج ‌فارس به بحث شبیه‌سازی مقابله با حمله قایق‌های تندرو پرداختند و عملاً جنگ با ایران و نیروی دریایی سپاه را شبیه‌سازی کردند. ناوشکن USS Paul Hamilton نیز از جمله دیگر شناورهای حاضر در این تمرین بوده است.

جزییات ماجرای نزدیک شدن قایق های سپاه به ناوشکن ها/ ناوشکن‌ها و بالگردهای نظامی آمریکا، جنگ با سپاه را شبیه‌سازی کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چند روز پیش بود که قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی، شناور آمریکایی را که در حال عبور از خلیج ‌فارس بود احاطه کردند. این اقدام پیام روشنی برای آمریکایی ها بود. تصاویر منتشره توسط آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که قایق‌های سپاه شناور آمریکایی که در حال عبور از خلیج ‌فارس است را احاطه کرده‌اند. در یکی از تصاویر منتشر شده، یکی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  شجاعانه آمریکایی‌ها را خطاب قرار می‌دهد. این تصویر بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

نیروهایسنتکام مثل همیشه طرف ایرانی را به رفتار غیرحرفه‌ای و خطرناک در نزدیکی شناورهای خود متهم کرده است.  سنتکام بامداد پنجشنبه به‌وقت تهران در بیانیه‌ای مدعی شده است که یازده شناور نظامی ایرانی با نزدیک شدن به ۶ کشتی جنگی آمریکایی برای آنها مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند اما تا یکساعت با پاسخی از جانب شناورهای ایرانی مواجه نشده‌اند. سنتکام در بیانیه خود برای خلیج ‌فارس از نام مجعول استفاده کرده و محل حادثه را شمال خلیج ‌فارس عنوان کرده است.

پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا

ناوشکن USS Paul Hamilton از کلاس آلری بورک در ناوگروه ناو روزولت، شناور اصلی این ماجرا بود که از بیش از یک ماه پیش تحرکات و تمرین‌های خاصی را در منطقه خلیج ‌فارس آغاز کرده است. شناور  USS Lewis B. Puller  با کد اختصاری ESB- ۳ دیگر شناوری بود که روز چهارشنبه شناورهای نیروی دریایی سپاه به آن نزدیک شدند. نیروی ایالات متحده دو فروند از این شناورها را در اختیار داشته و به دنبال ساخت ۳ فروند دیگر از آنها است.

در اواخر ماه مارس، ماه گذشته میلادی، شناور USS Lewis B. Puller میزبان بالگردهای تهاجمی ‌AH- ۶۴ آپاچی نیروی زمینی آمریکا بوده است. این بالگردهای تهاجمی‌در یک عملیات تمرینی با دیگر یگان‌های پروازی و شناوری در منطقه خلیج ‌فارس به بحث شبیه‌سازی مقابله با حمله قایق‌های تندرو پرداختند و عملاً جنگ با ایران و نیروی دریایی سپاه را شبیه‌سازی کردند. ناوشکن USS Paul Hamilton  نیز از جمله دیگر شناورهای حاضر در این تمرین بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر