کد خبر: 82295
A

ترامپ در درآمد زایی انتخاباتی از بایدن پیشی گرفت / مردم آمریکا ده برابر بیشتر به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک مالی کرده اند

رسانه‌های آمریکایی به استناد اظهارنامه‌های مربوط به درآمدزایی‌های انتخاباتی گزارش داده‌اند میزان درآمدزایی رئیس‌جمهور آمریکا از رقیب انتخاباتی‌اش بسیار بالاتر است. این ادعا بدان معناست؛ که رای دهندگان آمریکا بیشتر به ستاد او کمک مالی کرده اند در این شرایط به نظر می رسد ترامپ امکانات تبلیغاتی بیشتری داشته باشد ستاد انتخاباتی «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات رئیس‌جمهور آمریکا و حزب او احتمالاً از امروز تا ماه نوامبر روزانه 1 میلیون درآمدزایی خواهد کرد. با این حال، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این رقم حتی توان رقابت با منابع مالی فعلی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و حزب جمهوری‌خواه در ماه آوریل را هم ندارد، چه برسد به اینکه بخواهد با درآمدهای جمع‌آوری‌شده توسط او در روز انتخابات رقابت کند.

ترامپ در درآمد زایی انتخاباتی از بایدن پیشی گرفت / مردم آمریکا ده برابر بیشتر به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک مالی کرده اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ستاد انتخاباتی «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات رئیس‌جمهور آمریکا و حزب او احتمالاً از امروز تا ماه نوامبر روزانه 1 میلیون درآمدزایی خواهد کرد. 

با این حال، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این رقم حتی توان رقابت با منابع مالی فعلی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و حزب جمهوری‌خواه در ماه آوریل را هم ندارد، چه برسد به اینکه بخواهد با درآمدهای جمع‌آوری‌شده توسط او در روز انتخابات رقابت کند. 

آمارهای مربوط به میزان درآمدزایی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که بامداد سه‌شنبه منتشر شد اختلاف عمیق میان درآمدهای حزب دموکرات با حزب جمهوری‌خواه را در آستانه آغاز کارزار انتخابات عمومی نوامبر نشان می‌دهد. 

مطابق این آمارها جو بایدن به عنوان نامزد بالقوه حزب دموکرات نزدیک به 187 میلیون دلار از کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه و «دونالد ترامپ» عقب هستند. ترامپ  این درآمدها را ظرف سه سال گذشته جمع‌آوری کرده است. 

خبرگزاری رویترز  بر اساس اظهارنامه تحویل شده به کمیته انتخابات فدرال نوشته ترامپ تنها در ماه مارس 13.6 میلیون دلار برای کارزار انتخاباتی‌اش جمع‌آوری کرده است. او در ماه فوریه هم 14.2 میلیون دلار درآمدزایی کرده بود. 

تحلیلگران می‌گویند این مزیت مالی در آستانه آغاز رقابت‌های انتخاباتی باعث تحمیل نوعی فشار مالی و سیاسی روی ستاد انتخاباتی جو بایدن خواهد شد و او اکنون باید از حامیان مالی کوچکش در فضای مجازی، مقادیر هنگفت میلیون‌دلاری جذب کند- و همه این کارها را باید زمانی انجام دهد که به دلیل شیوع بیماری کووید-19 در منزلش در ایالت «دلاور» پناه گرفته است.

بیشتر بخوانید

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بایدن برای جذب منابع مالی لازم جهت رقابت در ایالت‌های کلیدی باید اقدامات مختلفی اعم از اتخاذ برخی تصمیم‌های سیاسی، تدوین برنامه‌های خود برای ریاست‌جمهوری و انتخاب زوج انتخاباتی‌اش انجام دهد. 

اما تحلیلگران مسائل راهبردی گفته‌اند دست‌کم یک مسئله به نفع او است: بایدن اکنون خیالش از نامزدی حزب دموکرات راحت است و از اوایل سال 2020 فعالیت‌های خود برای ایجاد وحدت در میان حزب دموکرات را آغاز کرده است. 

«جیم مارگولیس» تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: «برتری آشکار ترامپ مزایای عمده‌ای است که به دلیل مستقر بودنش در سمت ریاست‌جمهوری نصیب او می‌شود و او از این مزیت برای اعمال فشار روی تمامی حامیان مالی ممکن و انجام تلاش‌های گسترده برای درآمدزایی استفاده کرده است.»

وی اضافه کرد: «بنابراین، بله، [بین ترامپ و بایدن] از لحاظ درآمدزایی تفاوت وجود خواهد داشت اما فکر می‌کنم بایدن هم از منابع مالی کافی برای پیش بردن یک کارزار خوب برخوردار خواهد بود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر