کد خبر: 82333
A

هدیه ۱ میلیون و پانصد هزار دلاری آیت‌الله سیستانی به بیماران کرونا در ایران

منابع نزدیک به مرجعیت می گویند، دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالی جهان تشیع در بحبوحه بحران کرونا که جهان به ویژه مردم ایران را درگیر کرد، دست کم مبلغ 1.5 میلیون دلار برای کمک به درمان بیماران کرونایی در ایران اهدا کرده است.

هدیه ۱ میلیون و پانصد هزار دلاری آیت‌الله سیستانی به بیماران کرونا در ایران

به گزارش دیده بان ایران؛ منابع نزدیک به مرجعیت می گویند، دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالی جهان تشیع در بحبوحه بحران کرونا که جهان به ویژه مردم ایران را درگیر کرد، دست کم مبلغ 1.5 میلیون دلار برای کمک به درمان بیماران کرونایی در ایران اهدا کرده است.

 به گفته این منابع، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در قم که مسئولیت آن را حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی بر عهده دارند، این مبلغ را با اولویت دادن به بیماران کرونایی در قم که در ابتدای بحران کرونا در ایران هسته این بیماری در کشور محسوب می شد، اختصاص دادند. با این مبلغ تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران کرونایی و با هماهنگی دفتر ایشان وارد کشور شد و در اختیار کادر وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و بیماران کرونایی قرار گرفت.

همچنین دفتر حضرت آیت الله سیستانی در قم، در حال ساخت بزرگترین بیمارستان در شهر مقدس قم و یکی از بیمارستان های بزرگ در سطح کشور است که پیش بینی می شود در صورت مساعدت عوامل مختلف درگیر در این پروژه و پیشرفت مطابق برنامه ها، فاز اول آن با اولویت بیماری های قلب و عروق، دست کم تا 18 ماه دیگر راه اندازی شود.

این بیمارستان با عنوان «بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی نور» با پیشبینی  350  تخت و دارای مرکز جامع سرطان با بخش کامل پزشکی هسته ای در زمینی به وسعت 75 هزار مترمربع و زیربنای 60 هزار متر مربع در حال ساخت است. طبق طرح، بنا بر این است که این بیمارستان فوق تخصصی یکی از مدرنترین و مجهزترین بیمارستان های ایران باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر