کد خبر: 82590
A

انگلیس با شهروندانش اتمام حجت کرد

«دومینیک راب» که در نبود جانسون دولت انگلیس را هدایت می‌کند، از مردم این کشور خواست تداوم محدودیتهای اجتماعی برای مدتی طولانی را به عنوان یک قاعده جدید بپذیرند.

انگلیس با شهروندانش اتمام حجت کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ «دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس با رد آسان شدن محدودیتهایی که برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور وضع شده‌اند، گفت مردم باید بپذیرند که محدودیتهای شدید ماه‌ها برقرار خواهد بود.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت» وی یک روز بعد از آن که آمار مرگ‌ومیر در بیمارستانهای انگلیس عدد هشداردهنده ۲۰ هزار نفر را رد کرد، در سخنانی گفت: تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی برای مدتی با ما خواهد بود.

راب که در نبود «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس که دوره نقاهت از کرونا را می‌گذراند، جانشین او محسوب می‌شود برای اولین بار برخی از گزینه‌های در نظر گرفته شده برای زمانی که لغو نسبی محدودیتها امکان‌پذیر باشد را بیان کرد.

وی گفت مدارس باید دانش‌آموزان را با فاصله نگه دارند، ادارات با حداقل کارکنان فعالیت خواهند کرد و مشاغل غیرضروری باید فاصله دو متری میان مشتریان را حفظ کنند.

گرچه وی متذکر شد که این تدابیر ممکن است با بازگشت جانسون مورد بازبینی قرار بگیرند. وی افزود: شاید با دانستن اطلاعات بیشتر، نظرمان تغییر کند.

او از گفتن این که چه زمانی بلاخره کادر درمان تجهیزات کافی برای حفاظت از خود در برابر این بیماری را خواهند داشت، سرباز زد و گفت: خیلی سخت است با دقتی که شما انتظارش را دارید به این سوال پاسخ بدهم.

راب همچنین افشا کرد که تاکنون ۷۸ نفر از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس و ۱۶ خدمه درمانی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

تاکنون ۱۴۸ هزار و ۳۷۷ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۰ هزار و ۳۱۹ نفر هم بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

یک منبع دولتی انگلیس ساعاتی قبل از تصمیم نخست‌وزیر این کشور برای بازگشت به کار از روز دوشنبه و پس از بهبودی از ویروس کرونا خبر داد.

جانسون از چند هفته پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خانه نشین شد و به مدت ده روز از راه دور دولت لندن را اداره می‌کرد. با این حال پس از وخامت حالش، سه روز در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانی در لندن بستری و پس از چند روز ترخیص شد. پزشکان انگلیسی وی را از حضور فوری بر سر کار منع کرده‌اند و او همچنان در حال استراحت در منزل است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر