کد خبر: 82731
A

وزیر وحدت دو کره‌:ناپدید شدن رهبر کره شمالی به خاطر ترس از کرونا است

«کیم ایون چول» وزیر وحدت دو کره روز سه‌شنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی احتمالا به‌خاطر کرونا و نه به‌دلیل بیمار بودن، در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش در قصر خورشید کومسوسان شرکت نکرده است.

وزیر وحدت دو کره‌:ناپدید شدن رهبر کره شمالی به خاطر ترس از کرونا است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز از سئول، غیبت رهبر پیوینگ یانگ در مراسم سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» پدربزرگ وی و بنیانگذار کره شمالی، امر بی سابقه ای است.

مقام های کره جنوبی با تاکید بر اینکه مواردی غیرعادی در کره شمالی مشاهده نکرده اند، نسبت به انتشار گزارش هایی درخصوص احتمال بیمار بودن رهبر کره شمالی هشدار داده اند.

وزیر وحدت دو کره گفت: واقعیت دارد که کیم جونگ اون از زمان به قدرت رسیدن، هیچ یک از مراسم های سالگرد تولد کیم ایل سونگ را از دست نداده، اما بزرگداشت های سالیانه بسیاری از جمله جشن ها و میهمانی به دلیل نگرانی از شیوع کرونا (در کره شمالی) لغو شده است.

وی یادآور شد که دستکم دو مراسم از اواسط ماه ژانویه (اواخر دی ماه ۹۸) برگزار شده و کیم جونگ اون در آن زمان به مدت ۲۰ روز در انظار عمومی حاضر نشده است.

وی افزود: تصور نمی کنم که با توجه شرایط موجود کرونایی، این مساله، امری غیرعادی باشد.

وزیر وحدت دو کره همچنین گفت که بر اساس گزارش رسانه های کره شمالی، شرایط عادی به نظر می رسد و رهبر پیونگ یانگ زمام کار را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد که پس از حضور رهبر کره شمالی در نشست دفتر سیاسی، رسانه های کره شمالی همواره برنامه های کاری کیم جونگ اون را منتشر کرده اند و اوضاع کشور طبق معمول در جریان است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه درمورد سلامت رهبر کره شمالی ابراز امیدواری کرد و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن نیز گفت که از گزارش های مربوط به سلامت کیم، مطلع است.

براساس این گزارش، برخی رویدادهای بزرگ در کره شمالی لغو و تمهیدات قرنطینه و بستن مرزها برای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شده است.

با این وجود، «چاد او کارول» مدیرعامل «گروه خطر کره» گفت: اگر کیم جونگ اون صرفا از کرونا دوری می کند، انتشار عکس یا ویدئویی از وی در وضعیت سالم، باید کار بسیار آسانی باشد.

از سویی، یک منبع مطلع از گزارش های اطلاعاتی آمریکا گفت کاملا ممکن است که کیم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا از انظار عموم پنهان شده باشد و توقف قطار ریاستی وی در تفرجگاه ساحلی «وونسان» از حضور وی در این مکان و یا اینکه به تازگی در اینجا بوده است، خبر می دهد.

این منبع درعین حال تاکید کرد با توجه به نبود حمایتی معتبر از این برداشت، نهادهای آمریکایی همچنان احتمال بیمار بودن کیم را مورد بررسی قرار می دهند.

هرچند رسانه های کره شمالی گزارشی از مکان دقیق اقامت رهبر این کشور منتشر نمی کنند، تقریبا هر روز گزارش هایی از فرستادن نامه ها و پیام های دیپلماتیک وی را پخش می کنند که گویای این حقیقت است که وی همچنان وظایف خود به عنوان رهبر را انجام می دهد.

از زمان غیبت کیم، رسانه های غربی و منطقه گزارش هایی درباره رهبر کره شمالی منتشر و احتمالاتی چون عمل جراحی، زخمی شدن در آزمایش موشکی، مرگ مغزی و حتی درگذشت وی را منتشر کرده اند که صحت هیچ یک تایید نشده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر