کد خبر: 83088
A

الیزابت وارن گزینه نخست دموکرات ها برای معاون اولی جو بایدن

یک نظرسنجی جدید نشان داد، سناتور "الیزابت وارن" ترجیح اول رای دهندگان دموکرات برای معاونت جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

الیزابت وارن گزینه نخست دموکرات ها برای معاون اولی جو بایدن

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی سی.بی.اس نیوز که نتایج‌اش روز یکشنبه منتشر شد، ۷۱ درصد رای دهندگان دموکرات الیزابت وارن را به عنوان گزینه خود در نظر گرفته و گفتند جو بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری مفروض حزب دموکرات باید این سناتور دموکرات را به عنوان نامزد معاونتش انتخاب کند.

جو بایدن که با توجه به کنار کشیدن رقبایش از انتخابات مقدماتی دموکراتها به عنوان نامزد ریاست جمهوری مفروض حزب در نظر گرفته می‌شود، وعده داده که یک زن را به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری خود انتخاب کند.

در فهرست ارائه شده در این نظرسنجی هفت زن قرار داشتند که سناتور وارن بیشترین انتخاب از سوی رای دهندگان بود.

 

دموکرات‌ها "الیزابت وارن" را به عنوان معاون جو بایدن ترجیح می‌دهند

 

 

در فهرست مذکور "کامالا هریس"، یک سناتور دموکرات زن دیگر حمایت ۵۹ درصد رای دهندگان را کسب کرد و در ادامه استیسی آبرامز، نامزد سابق فرمانداری ایالت جورجیا با انتخاب ۵۰ درصد رای دهندگان در جایگاه سوم و سناتور امی کلوبوچار با انتخاب ۴۹ درصد رای دهندگان در جایگاه چهارم این رتبه‌بندی قرار گرفت.

اکثریت رای دهندگان سفیدپوست دموکرات و لیبرالها از وارن به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری دموکراتها حمایت کرده‌اند. با این حال ترجیح رای دهندگان سیاهپوست دموکرات میان وارن، آبرامز و هریس تقریبا به میزان مساوی برای هر یک از آنها بوده است.

سناتور وارن در میان دموکراتهای میانه رو نیز در کنار کلوبوچار و هریس به عنوان سه انتخاب نخست مطرح بوده است.

سی.بی.اس به این موضوع اشاره کرد آشناییت رای دهندگان با این اسامی با توجه به این که هر سه نامزد اول این لیست جزو نامزدهای ریاست جمهوری دموکراتها در رقابت درون حزبی ۲۰۱۹ بوده‌اند، در انتخاب شدنشان نقش داشته است.

وارن همچنین از سوی آن دسته از پاسخگویانی که دانش کارشناسی اقتصادی را یک فاکتور مهم برای معاونت ریاست جمهوری دانسته‌اند، گزینه اول انتخاب شده و همچنین انتخاب نخست کسانی که معتقد به انتخاب یک ترقی‌خواه از سوی بایدن به عنوان نامزد معاونتش بوده‌اند، ثبت شده است.

دانش کارشناسی اقتصادی و مدیریت بحران جزو دو کیفیت اولی بوده‌اند که رای دهندگان دموکرات از یک نامزد معاونت رئیس جمهور توقع داشته‌اند. ۵۵ درصد رای دهندگان دموکرات همچنین گفتند بایدن باید یک گزینه "جسور" را به عنوان نامزد معاونتش انتخاب کند و ۴۵ درصد گفتند او باید به یک "گزینه امن" متکی باشد.

در همین نظرسنجی بایدن با کسب ۴۹ درصد آرا از ترامپی که ۴۳ درصد رای کسب کرده، پیشی گرفته است.

این نظرسنجی از تاریخ ۲۸ آوریل تا اول مه با پرسش از ۲۰۰ شهروند آمریکایی انجام شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر