کد خبر: 83323
A

ترامپ: درس‌های زیادی از نیکسون گرفتم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلفنی با برنامه «فاکس اند فرندز» گفت: من خیلی چیزها از ریچارد نیکسون یاد گرفتم از جمله اینکه «افراد را اخراج نکنید.» ترامپ با رد این اتهام علیه خود که جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی را به منظور سرپوش گذاشتن برای همکاری میان کمپینش با روسها اخراج کرده عنوان کرد، نیکسون با دست زدن به اخراج چند دستیارش که بعدا اقدام به افشای اسناد و مدارک علیه او کردند مرتکب اشتباه شد. او در ادامه عنوان کرد: من خیلی چیزها را یاد گرفتم. من تاریخ را مطالعه می کنم و درباره اخراج هر کس من باید به نحوی دست به این کار می زدم اما خوشحالم که این کار را نکردم چون ببینید در نهایت به کجا رسید. همه آنها حالا مشتی حقه باز هستند و مچشان گرفته شد.

ترامپ: درس‌های زیادی از نیکسون گرفتم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلفنی با برنامه «فاکس اند فرندز» گفت: من خیلی چیزها از ریچارد نیکسون یاد گرفتم از جمله اینکه «افراد را اخراج نکنید.»

ترامپ با رد این اتهام علیه خود که جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی را به منظور سرپوش گذاشتن برای همکاری میان کمپینش با روسها اخراج کرده عنوان کرد، نیکسون با دست زدن به اخراج چند دستیارش که بعدا اقدام به افشای اسناد و مدارک علیه او کردند مرتکب اشتباه شد.

او در ادامه عنوان کرد: من خیلی چیزها را یاد گرفتم. من تاریخ را مطالعه می کنم و درباره اخراج هر کس من باید به نحوی دست به این کار می زدم اما خوشحالم که این کار را نکردم چون ببینید در نهایت به کجا رسید. همه آنها حالا مشتی حقه باز هستند و مچشان گرفته شد.

 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه صحبتهایش تاکید کرد: البته یک فرق بزرگ وجود داشت. فرق اول این است که نیکسون ممکن است گناهکار بوده باشد و فرق دوم این است که از او در همه جا نوارهایی وجود داشت. من گناهکار نبودم. من هیچ کار اشتباهی انجام ندادم و هیچ نواری نیز درباره من وجود ندارد. اما من آرزو می کردم کاش در پرونده من هم نوارهایی وجود می داشت.

 

این صحبتها در حالی از سوی ترامپ مطرح شدند که او تا پیش از این چندین مقام دولتش از جمله چندین فرد مرتبط با پرونده تحقیقات ارتباط با روسیه را اخراج کرده است.

 

او در همین راستا اقدام به اخراج جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی که منجر به انتصاب رابرت مولر به عنوان بازرس ویژه تحقیقات ارتباط با روسیه شد، و همچنین کنار گذاشتن جف سشنز، دادستان کل سابق دولتش کرده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه اندرو مک‌کیب، معاون مدیر سابق اف.بی.آی را هم در مارس 2018 اخراج کرد.

 

کومی در مارس 2019 تحقیقاتش را به پایان رساند. ترامپ روز جمعه گفت که با اخراج کومی «کار خیلی خوبی کرده است.»

 

ریچارد نیکسون رئیس جمور اسبق آمریکا در پی درگیر شدن در رسوایی واترگیت از سمتش استعفا کرد و توسط مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح نشد اما ترامپ اوایل سال جاری میلادی از بابت رسوایی مربوط به یک تماس تلفنی جنجالی با رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه گذشته به منظور مطالبه تحقیقات این کشور درباره جو بایدن، توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد.

 

ترامپ بارها در اظهاراتش به پرونده تحقیقات درباره ارتباط کمپین ریاست جمهوری 2016 خود با روسیه حمله کرده است.

 

مولر در گزارش پایانی تحقیقاتش گفت که نتوانسته وجود هماهنگی میان کمپین ریاست جمهوری ترامپ و روسیه را ثابت کند.

 

مولر 10 نمونه را به عنوان تلاشهای ترامپ برای مانع ایجاد کردن بر سر راه تحقیقاتش ذکر کرد اما به این نتیجه نرسید که ترامپ جرمی مرتکب شده است.

 

وزارت دادگستری آمریکا اخیرا پرونده خود علیه مایکل فلن، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ  که اولین متهم پرونده تحقیقات رابرت مولر بعد از اعترافش به دروغ گفتن به اف.بی.آی بود را کنار گذاشته است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر