کد خبر: 83325
A

یدیعوت آحارونوت: دولت نتانیاهو دولت ائتلافی نیست/ این دولت برای شخص نخست وزیر است

تحلیل‌گر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره تشکیل دولت ائتلافی در اراضی اشغالی نوشت: این دولت برای شخص نخست وزیر این رژیم است و او پیروزمعادلات قدرت است

یدیعوت آحارونوت: دولت نتانیاهو دولت ائتلافی نیست/ این دولت برای شخص نخست وزیر است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یدیعوت آحارنوت نوشت؛ زندگی سیاسی 32 ساله نتانیاهو اکنون به اوج خود رسیده است و هیچ کس نه در حزبش نه در نهاد سیاسی نه در دستگاه دولت و نه مردم نمی‌تواند حکومتش را تهدید کند. به عبارت دقیق‌تر هیچ کس حکومت نتانیاهو را نمی‌تواند تهدید کند جز خودش.

 

او ادامه داد: بنی گانتس (رهبر ائتلاف آبی - سفید) راحت‌ترین شریک برای نتانیاهو در طول دوران حکومتش است. او با ایهود باراک، آویگدور لیبرمن، یائیر لاپید و تزیپی لیونی فرق دارد او وقتی صبح سر کارش حاضر می‌شود جاه‌طلبی‌های شخصی خود را با خود حمل نمی‌کند. بین نظرات سیاسی گانتس و نتانیاهو شکاف خاصی وجود دارد اما این شکاف نباید مزاحمتی برای آن دو داشته باشد.

 

تحلیل‌گر سیاسی یدیعوت افزود: گانتس و گابی اشکنازی، شریکش در رهبری حزب آبی – سفید تلاش خواهند کرد از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری ممانعت کنند.

 

این طرح قرار است با تکیه بر طرح آمریکایی معامله قرن اجرایی شود. وقتی که اشکنازی، وزیر خارجه آینده سعی دارد مایک پامپئو، همتای خود یا جارد کوشنر، داماد رئیس جمهوری آمریکا را قانع کند که از فکر الحاق صرف‌نظر کند در یک آن گانتس و اشکنازی هر دو به یک خائن تبدیل خواهند شد.

او معتقد است: هر اقدامی برای مهار رویکردهای دولتی که دوره‌اش تمام شده، بهایی خواهد داشت. رسوایی‌ها پس از دفن شدن رو خواهند شد و رسانه‌ها به سمت این رسوایی هجوم خواهند برد زیرا ما کار دیگری بلد نیستیم.

 

این تحلیل‌گر سیاسی در پایان گفت: حزب آبی-سفید بین تردیدهای حزب چپ‌گرا و تحقیر حزب راست‌گرا خرد خواهد شد و بر خلاف دولت شامیر – پرز، دولت نتانیاهو – گانتس با این واقعیت آغاز شد که یکی از دو طرف اردوگاه سیاسی ندارد که بتواند به آن برگردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر