کد خبر: 84454
A

چه شهرهایی به خاطر اعلام قرنطینه تظاهرات کردند؟

اعلام تعطیلی سراسری در دنیا و قرنطینه خانگی باعث شد بسیاری از مشاغل تعطیل شوند؛ همین امر موجب شد که بسیاری از صاحبان مشاغل در کشورهای مختلف دست به اعتراض بزنند و خواستار باز شدن فضای کسب‌وکار شوند.

 چه شهرهایی به خاطر اعلام قرنطینه تظاهرات کردند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مژده اصغرزاده-ویروس کرونا و عواقب شیوع آن همچنان در جهان ادامه دارد. تعطیلی سراسری به دلیل شیوع ویروس کرونا در تمام دنیا عواقبی داشت که یکی از این پیامدها تعطیلی مشاغل مختلف بود. بسیاری از کارگران مهاجر نتوانستند در این دوران کسب معاش کنند و برای تامین غذا به مشکلاتی برخوردند. ویروس کرونا در سراسر جهان موجی به راه انداخت که منجر به اعتراض عده‌ای از مردم در اقصی نقاط جهان شد.

اعتمادآنلاین به نقل از world atlas گزارش می‌دهد، ویروس کرونا در حال شیوع است و کسی نمی‌داند که این بیماری چه موقع پایان می‌پذیرد. فوربس مراحل مختلف این بیماری را برشمرده و آنها را چنین تعریف می‌کند: فاز اول مرحله عفونت اولیه بود که در آن ویروس خارج از کنترل بود و شیوع پیدا کرد. در فاز دوم ما شاهد افزایش فاصله اجتماعی و تعطیل شدن مشاغل، مدارس و مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها، ورزشگاه‌ها و سواحل دریا بودیم.

پیش‌بینی می‌شود که فاز سوم یا مرحله مدیریت تا سال 2021 ادامه یابد. پروتکل‌های مدیریت ویروس کرونا شیوه جدیدی از زندگی را عرضه کرده و نحوه اجتماع، غذا، کار، مسافرت و ارتباطات را بیان می‌کند. این مدیریت توسط جامعه، مدارس، شرکت‌ها و دولت‌ها انجام می‌شود. این امر در مورد گذاشتن ماسک، پروتکل‌های ضدعفونی و بهداشتی و ایجاد محدودیت برای تعداد افرادی که می‌توانند در یک مکان جمع شوند، وجود دارد.

در گیر و دار ماجرا

 

کرونا اعتراض

 

فوربس پیش‌بینی می‌کند که مرحله چهارم یا ریشه‌کن کردن از بهار سال 2021 و با کشف واکسن آغاز می‌شود. جهان از ماه مه 2020 در فاز سوم گرفتار است و مردم از این نوع زندگی خسته شده‌اند. انسان‌ها به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستند و علاقه دارند زودتر به زندگی عادی بازگردند. بسیاری از مردم با وجود اینکه هنوز بیماران زیادی در جهان به ویروس کرونا مبتلا هستند، دوست دارند به شیوه زندگی معمول خود بازگردند.

 

صاحبان مشاغل به شدت تحت تاثیر این بیماری همه‌گیر قرار گرفتند و شرکت‌های کوچک رکود اقتصادی را تجربه کردند. در حالی که برخی تنها بخشی از سود قبلی خود را به دست می‌آورند، بعضی دیگر چاره‌ای جز تعطیل کردن ندارند. صاحبان مشاغل به دلیل نبود منبع درآمد در تظاهرات علیه این تعطیلی‌ها شرکت کردند. این جنبش با اعتراض به دولت‌ها و ایالت‌ها و ایجاد درگیری برای بازگرداندن آزادی خود، کم‌کم در حال عقب‌نشینی است. این اعتراضات در شهرهای مختلف جهان دیده می‌شود، زیرا دولت‌ها در تلاش‌اند تا بین جلوگیری از انتشار ویروس و ایجاد رونق اقتصادی در کشورهای خود به تعادلی منطقی دست یابند.

 

میشیگان

 

اعتراض

 

«عملیات گریدلوک» یکی از اولین اعتراضات اعتصاب‌آمیز ایالات متحده آمریکا بود. این اتفاق در ایالت میشیگان در 30 آوریل 2020 رخ داد و توسط ائتلاف محافظه‌کار و صندوق آزادی میشیگان هدایت می‌شد. معترضان (که بعضی از آنها مسلح بودند) وارد ساختمان شدند و قصد ورود به اتاق‌های رؤسا کردند. برخی از آنها فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کردند و بعضی دیگر ماسک نداشتند. 2 هفته بعد معترضان مسلح دوباره بازگشتند و بار دیگر نزدیک در ورودی تجمع کردند. معترضان در ایالت‌های دیگر ادعا می‌کنند که از اعتراض‌های میشیگان الهام گرفته‌اند.

 

سن‌دیگو

 

اعتراض

 

سخنگوی سن‌دیگو گزارش داد که صدها نفر در 26 آوریل در ساحل اقیانوس آرام تجمع کردند و خواستار بازگشایی مشاغل منطقه شدند. در همان روز اعتراضات کمتری در ساحل امپریال صورت گرفت. روز پیش از آن، تقریباً 75 تا 100 معترض علیه تعطیلی ساحل انسینیتاس (Encinitas) تجمع کردند. سه نفر به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی دستگیر شدند.

 

پورتلند، اورگن

 

در تاریخ دوم ماه مه صدها نفر به خاطر اعتراض به فرمان قرنطینه به دستور کیت براون، فرماندار ایالت اورگن، تجمع کردند. این ایالت از 23 مارس به حالت تعطیل درآمده، اکثر مشاغل تعطیل بودند و اقدامات سختگیرانه در آن انجام شده است. یکی از تظاهرات‌کنندگان بازگو می‌کند که خانواده‌اش تمام پس‌انداز خود را خرج کردند و نمی‌دانند چگونه باید خوراک خانواده را تامین کنند. او می‌گوید: «این حق ماست که کار کنیم. ما این حق را داریم. ما اقدامات احتیاطی را رعایت خواهیم کرد.»

 

ایالت نیویورک

 

اعتراض

 

در سراسر ایالت نیویورک از جمله لانگ آیلند، بوفالو و آلبانی اعتراضات متعددی صورت گرفته است. معترضان شهر نیویورک در تظاهرات شرکت کردند، که این تظاهرات در اول ماه مه در شهرهای سراسر ایالات متحده برگزار شد. فرماندار نیویورک، اندرو کوئومو، گفته است آنها حق ندارند دیگران را در معرض خطر قرار دهند. نیویورک به سختی مورد هجوم این ویروس قرار گرفته است. او اظهار داشته می‌فهمد که مردم چقدر ناامید هستند، اما بازگشایی زودهنگام فعالیت‌های اقتصادی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

 

سانتیاگو

فرانس24 از درگیری خشونت‌آمیز بین پلیس و معترضان در تاریخ 18 مه در سانتیاگوی شیلی خبر داد. قرنطینه در سطح شهر منجر به کمبود مواد غذایی شد. در جریان این تظاهرات مردم سنگ پرتاب می‌کردند، چوب‌های جنگل را آتش می‌زدند و در قسمت‌های فقیرنشین شهر فریاد می‌زدند. پلیس در پاسخ آب و گاز اشک‌آور به مردم پاشید تا جمعیت را متفرق کند. سانتیاگو از اواسط آوریل در قرنطینه قرار گرفته است.

 

آلمان

 

تظاهرات

 

اعتراضات به تعطیلی سراسری در بسیاری از شهرهای آلمان از جمله اشتوتگارت، مونیخ و برلین صورت گرفته است. در 16 مه، بیش از پنج هزار نفر در اشتوتگارت جمع شدند. پلیس مجبور شد آنها را به مکان‌های مختلف منتقل کند تا فاصله اجتماعی را رعایت کنند. بیش از هزار نفر در همان روز در نقاط مختلف برلین گرد آمدند. اکثر راهپیمایی‌ها مسالمت‌آمیز بود، اما برخی نظریه‌های توطئه ضدیهودی و شعارهای راست‌گرایانه را تبلیغ می‌کردند. درگیری بین برخی از طرفداران و معترضان رخ داد.

 

ورشو

 

پلیس ورشو در شانزدهم ماه مه مجبور شد از گاز اشک‌آور در برابر معترضان استفاده کند. ماموران ادعا کردند که این اعتراض خلاف قانون است، زیرا پیش از موعد مقرر انجام شده است. ده‌ها نفر نیز دستگیر شدند.

 

لندن

 

تظاهرات

 

نزدیک به 50 معترض در 16 مه در تظاهرات نسبتاً کوچکی در هایدپارک لندن جمع شدند. تعطیلی سراسری لندن از ماه مارس آغاز شد، به همین دلیل مردم از قرنطینه خسته شده‌اند. در آن روز قواعد رعایت فاصله اجتماعی نادیده گرفته شد و 19 نفر دستگیر شدند. یکی از معترضان در مورد «آثار مخرب قرنطینه بر بیماران روانی» ابراز نگرانی کرد. اعتراض قبلی در 9 ماه مه در وست‌مینستر با حدود 40 نفر برگزار شد. بعضی از آنها با پلاکاردهایی از جمله «ما فریب نمی‌خوریم و به دام نمی‌افتیم» به اعتراض پرداختند.

 

هند

 

کارگران مهاجر هند در تاریخ 9 ماه مه در اعتراضی که برای افزایش آگاهی در مورد وضعیت فعلی انجام شده بود سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را نقض کردند. این کارگران شغل خود را از دست داده‌اند و به خاطر قانون تعطیلی سراسری نمی‌توانستند به خانه خود بازگردند. همچنین این اعتراض منجر به درگیری با پلیس شد.

 

بروکسل

 

کارگران رستوران بلژیکی در اعتراض مسالمت‌آمیز در هفتم ماه مه در میدان گراند پلاس تجمع کردند. این کار برای نشان دادن سقوط اقتصادی حاصل از فاصله‌گذاری اجتماعی در محل کارشان صورت گرفت.

 

منبع:اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر