کد خبر: 84735
A

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به سه عضو شورای امنیت داد

کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران را به روسیه، بریتانیا و فرانسه سه عضو دائم شورای امنیت ارائه کرده و گفته به زودی این متن در اختیار تمام اعضای شورای امنیت قرار می گیرد.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به سه عضو شورای امنیت داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران را به روسیه، بریتانیا و فرانسه سه عضو دائم شورای امنیت ارائه کرده و گفته به زودی این متن در اختیار تمام اعضای شورای امنیت قرار می گیرد.

اعضای دائم شورای امنیت اختیار دارند با رای خود جلوی تصویب پیش نویس قطعنامه را بگیرند. چین، روسیه، آمریکا، بریتانیا و فرانسه اعضای دائم شورا هستند. از میان این کشورها، ایران امیدوار به مخالفت روسیه و چین به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی است.

تحریم خرید و فروش تجهیزات و ادوات نظامی به ایران پاییز سال جاری پس از سیزده سال پایان می گیرد اما ایالات متحده گفته از تمام ظرفیت دیپلماتیک خود برای جلوگیری از پایان یافتن تحریم‌ها استفاده خواهد کرد.

 

حسن روحانی گفته واکنش ایران به تمدید تحریم تسلیحاتی به اطلاع رهبران کشورهای چین، روسیه، فرانسه، بریتانیا، و آلمان رسیده است

روسیه پیشتر گفته است که دلیلی بر تمدید تحریم های ایران وجود ندارد اما فرانسه و بریتانیا آزمایش های موشکی ایران و پرتاب اخیر ماهواره نظامی از سوی سپاه به فضا را نقض تعهدات ایران خوانده اند و در برابر طرح تمدید تحریم ها مخالفتی نشان نداده اند.

آمریکا و اسرائیل در هفته های اخیر اسنادی را در شورای امنیت ثبت کرده اند که بر اساس آن پرتاب ماهواره نظامی از سوی سپاه به فضا رسما مورد اعتراض قرار گرفته است. ایران به هر دو نامه پاسخ داده و اقدام خود را مطابق با مقررات بین المللی خوانده است.

 دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر