کد خبر: 84824
A

نقطه‌ ضعف کارتر، نقطه قوت ترامپ شد

محمد علوش تحلیلگر پایگاه اطلاع‌رسانی النشره لبنان در واکنش به مبادله زندانیان بین واشینگتن و تهران اعلام کرد، ترامپ در صدد آن است تا از نقطه ضعفی که منجر به سقوط کارتر شد برای خود نقطه قوت بسازد.

نقطه‌ ضعف کارتر، نقطه قوت ترامپ شد

به گزارش سایت دیده بان ایران، محمد علوش تحلیلگر پایگاه اطلاع‌رسانی النشره لبنان در یادداشتی با اشاره به ماجرای لانه جاسوسی که اوایل انقلاب اتفاق افتاد و امام خمینی آن را انقلاب دوم لقب داد و حوادث بعدی آن از جمله اقدام شکست‌خورده آمریکا در طبس، این رخداد را علت اصلی شکست جیمی کارتر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از رقیب جمهوری‌خواهش رونالد ریگان دانست.

 

به عقیده این تحلیلگر، تاریخ امروز بار دیگر تکرار می‌شود، در حالی که میزان نفرت ایرانی‌ها از رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بسیار بیشتر از نفرت آنها از کارتر است. کمااینکه مبادله زندانیان همچنان باقی است و این بار نیز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام می‌شود.

 

به اعتقاد نویسنده، شاید به همین دلیل باشد که ترامپ این اقدام ایران را ستود، گرچه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به این سخن ترامپ واکنش نشان داد و او را در حد و اندازه‌های توافق ندانست، به خصوص که خود او عامل اصلی شکست توافق هسته‌ای بوده، گرچه تاکید کرد ترامپ می‌تواند شرایط را تصحیح کند.

 

علوش آخرین مبادله زندانیان را کمتر از یک حسن نیت و بیشتر از یک اقدام انسان‌دوستانه توصیف کرده و معتقد است این کار می‌تواند شکافی در دیوار بحران موجود بین ایران و آمریکا به وجود آورد، گرچه این شکاف بارها ایجاد شده است که گاه توسعه یافته و گاهی نیز سریعاً بسته می‌شود.

 

منبع: اعتماد انلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر