کد خبر: 85001
A

یک‌چهارم ناوهای هواپیمابر ارتش آمریکا در اقیانوس هند مستقر شده‌اند

براساس گزارش‌ها، نیروی دریایی آمریکا بیش از یک‌چهارم از ناوگان‌های مربوط به ناوهای هواپیمابر فعال خود را شامل جنگنده‌ها و هلیکوپترها، ناوشکن‌ها و دیگر کشتی‌های پشتیبان را به دنبال تشدید تنش‌ها با چین در منطقه هند-اقیانوسیه مستقر کرده است.

یک‌چهارم ناوهای هواپیمابر ارتش آمریکا در اقیانوس هند مستقر شده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روابط آمریکا و چین در ماه‌های گذشته از بابت چندین مناقشه شامل تجارت، شیوع کروناویروس، هنگ‌کنگ و فعالیت‌های نظامی در حوزه دریای چین جنوبی تیره شده است.

 

در روزهای اخیر نیز اختلافات بین دو کشور بعد از آنکه تایوان به یک هواپیمای ترابری نظامی آمریکا اجازه پرواز بر فراز این جزیره خودگردان را داد، هر چه بیشتر تشدید شد و چین این کار را «غیرقانونی» و «شدیدا تحریک آمیز» دانست.

 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، اخیرا ناو هواپیمابر یواس‌اس نیمیتز از سن دیگو، کالیفرنیا و همچنین ناو هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان از یوکوسوکای ژاپن عازم ماموریت استقرار در حوزه اقیانوس آرام شده‌اند.

 

هر دوی این ناوها از کلاس نیمیتز بوده و با سوخت هسته‌ای کار می‌کنند. آن‌ها حامل ده‌ها فروند هواپیمای نظامی شامل جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی و همچنین هلیکوپترها به همراه تجهیزات پیشرفته جنگ الکترونیک و سلاح‌های ضدکشتی، ضد هوایی و دیگر تسلیحات هستند.

 

این گروه‌های رزمی در کنار ناو هواپیمابر یواس‌اس‌آر تئودور روزولت که هفته گذشته بعد از گذراندن یک ماه قرنطینه اجباری جزیره گوآم را ترک کرد، مستقر می‌شوند.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، استقرار هم‌زمان سه فروند از 11 ناو هواپیمابر فعال آمریکا در این حوزه اولین نمایش قدرت در نوع خود طی حدود سه سال گذشته به حساب می‌آید و این استقرار متمرکز ناوها به دلیل وجود محدودیت‌ها، اعم از هزینه‌ها، برنامه‌های تعمیرات، سر زدن به بنادر، آموزش و همچنین برنامه‌های استقرار در دیگر نقاط جهان عادی نیست.

دریادار استفن کوهلر، مدیر عملیات در فرماندهای هند-اقیانوسیه نیروی دریایی آمریکا گفت: قابلیت حضور پیدا کردن به شیوه‌ای قدرتمند، بخشی از رقابت است. همان‌طور که من همیشه به افرادم گفته‌ام، شما باید به هنگام رقابت و برای پیروزی، حضور خود را حفظ کنید.

ناوهای هواپیمابر و گروه‌های رزمی مربوط به آن‌ها سمبل‌های ویژه قدرت دریایی آمریکا هستند و من از اینکه در حال حاضر سه فروند از آن‌ها را در آنجا داریم، واقعا هیجان‌زده هستم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر