کد خبر: 85162
A

کره شمالی دفتر ارتباطی مشترک دو کره را منفجر کرد+فیلم

خبرگزاری یونهاپ مدعی شد کره شمالی عصر امروز سه شنبه به وقت محلی، دفتر ارتباط مشترک بین کره ای را در شهر مرزی کائه سونگ منفجر کرد.

کره شمالی دفتر ارتباطی مشترک دو کره را منفجر کرد+فیلم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل یونهاپ، این انفجار راس ساعت ۱۴:۳۹ دقیقه بعد از ظهر امروز (به وقت کره )روی داده است پیش از این برخی منابع رسانه ای و نظامی کره جنوبی از شنیده شدن صدای انفجار بزرگی در مرز دو کره خبر داده بودند.

این انفجار چند روز پس از آن رخ داد که «کیم یو جونگ»  خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نسبت به اقدام نظامی علیه کره جنوبی هشدار داده بود.

کره شمالی در چند روز گذشته از کره جنوبی به دلیل عدم جلوگیری از ارسال اعلامیه های تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ در مرز مشترک انتقاد کرده بود.

دفتر ارتباط مشترک دو کره در سپتامبر سال ۲۰۱۸ به منظور تسهیل در مبادلات و همکاری های بین دو کره و طبق اعلامیه پانمونچوم راه اندازی شد.

دو کره روابط خود را از اوایل ماه ژانویه امسال به دلیل نگرانی از  همه گیری کرونا به حالت تعلیق درآوردند هفته گذشته کره شمالی، کره جنوبی را "دشمن" توصیف کرد و قول داد تمام خطوط ارتباطی با این کشور را قطع کند اما در عوض سئول از پیونگ یانگ خواسته بود به توافق نامه صلح پانمونجوم پایبند باشد.

کره شمالی همچنین صبح امروز در پی تنش‌های اخیر با همسایه جنوبی اش، تهدید کرد که استقرار نیروهای ارتش خود در منطقه عاری از سلاح در مرز دو کره را بررسی می‌کند.

ستاد ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، روابط پیونگ‌یانگ را با کره جنوبی «در حال بدتر و بدتر شدن» توصیف کرد و گفت که ارتش این کشور در حال بررسی ورود مجدد به مناطق عاری از سلاح و افزایش هشیاری در قبال همسایه جنوبی است.

روابط بین پیونگ یانگ و سئول در سال ۲۰۱۸ با برگزاری سه اجلاس بین رهبران دو کشور گرم شد. دو طرف اعلامیه پانمونجوم را امضا کردند که خواستار کاهش کامل تنش‌های شبه جزیره و بهبود روابط بین کره بود.

با این حال، همکاری بین کره‌ای از زمان برگزاری دومین اجلاس بین رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هانوی پایتخت ویتنام در سال گذشته متوقف شد و اختلافات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای و رفع تحریم‌ها همچنان وجود دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر