کد خبر: 85435
A
اتاقی که در آن اتفاق افتاد. . .

جان بولتون: ترامپ واقعا می‌خواست با ظریف دیدار کند

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در کتابش خبر داد، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشست سران گروه 7 در شهر «بیاریتز» فرانسه واقعا می‌خواست با وزیر خارجه ایران دیدار کند.

جان بولتون: ترامپ واقعا می‌خواست با ظریف دیدار کند

به گزارش دیده بان ایران؛  بنا بر گزارش یک رسانه صهیونیستی از کتاب «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشست سران گروه 7 در فرانسه به دیدار با وزیر خارجه ایران تمایل داشته است.

در ادامه خبرسازی کتاب بولتون تحت عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» که قرار است 23 ژوئن (سوم تیرماه) منتشر شود، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» امروز بخش‌های دیگری از این کتاب را منتشر کرد.

طبق گزارش جروزالم پست، بخش دیگری از کتاب بولتون به سفر «غیرمنتظره» محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به «بیاریتز» فرانسه محل برگزاری نشست آگوست ۲۰۱۹ گروه ۷ اشاره می‌کند.

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید از ارسال یک یادداشت به ترامپ درباره حضور قریب‌الوقوع ظریف در شهر بیاریتز خبر داد.

به گفته او، در جواب به این یادداشت ارسالی، یک یادداشت دریافت کرد که در آن نوشته شده بود که ماکرون از ترامپ برای دیدار با ظریف دعوت کرده است.

بولتون مدعی شد که «رئیس‌جمهور ایالات متحده واقعا می‌خواست این کار را بکند (با ظریف دیدار کند)».

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید از صحبت نتانیاهو با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و تاکید بر اینکه او خواهان حرف زدن با ترامپ درباره دیدار احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا با وزیر خارجه ایران است. نتانیاهو پس از صحبت با پامپئو، با بولتون هم در این باره حرف زد.

بولتون با تاکید بر اینکه در نهایت ترامپ با ظریف دیدار نکرد، از نگرانی خودش از دیدار کوشنر و استیو منوشین وزیر خزانه‌داری آمریکا با وزیر خارجه ایران خبر داد؛ دیداری که به گفته او «مقام‌های ارشد اسرائیلی را نگران و آشفته می‌کرد و صد البته پامپئو را از شدت عصبانیت کبود می‌کرد».

انتشار بخش‌های تازه‌ای از کتاب جان بولتون در شرایطی انجام شده که به رغم تلاش دولت دونالد ترامپ برای ممانعت از انتشار این کتاب، «رویس لامبرت» قاضی منطقه‌ای آمریکا برای انتشار این کتاب چراغ سبز نشان داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این با رد مطالب درز شده از کتاب بولتون در رسانه‌ها، آن را دروغ و مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید را خائنی خواند که «باید سال‌های زیادی در زندان به سر ببرد».

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر