کد خبر: 85586
A

بیانیه کانادا درباره جعبه‌سیاه پرواز هواپیمای اوکراینی

وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای به محورهای گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و کانادا درباره تحویل دادن جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی برای تحلیل اطلاعات آن پرداخت.

بیانیه کانادا درباره جعبه‌سیاه پرواز هواپیمای اوکراینی

به گزارش دیده بان ایران به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، وزارت امور خارجه کانادا در پی گفت‌وگوی تلفنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر خارجه کانادا درباره تحلیل اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که طی یک حادثه به اشتباه مورد هدف قرار گرفت و به جان باختن شماری از هم‌وطنان و شهروندان کشورهای دیگر منجر شد، مطرح کرد: ظریف متعهد شد که ایران بدون تاخیر بیشتر جعبه‌های سیاه را برای تحلیل به کانادا بفرستد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران این هفته جزئیات پیشرفتش درباره این مسئله را در سازمان هواپیمایی بین‌المللی غیر نظامی توضیح خواهد داد.

بر اساس این گزارش، بیانیه کانادا در پی این مطرح می‌شود که ظریف روز گذشته در گفت‌‎وگو با وزیر خارجه کانادا مطرح کرد: تصمیم برای ارسال جعبه سیاه مدتی است اتخاذ شده و بزودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به همتای کانادایی خود اطلاع داد که آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل حقوقی و چگونگی جبران خسارات وارده به خانواده مسافرینی که در این واقعه تاسف بار جان خود را از دست داده اند و همینطور جبران خسارت هواپیمای اوکراینی مدتها است به طرف اوکراینی اعلام شده ولی طرف مقابل تا کنون هیات خود برای انجام مذاکرات را معرفی نکرده است و جمهوری اسلامی ایران کماکان پیگیر موضوع می باشد.

شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین المللی باعث وقفه در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر شده بود که با برقراری محدود پروازها بزودی اقدامات اجرایی در حل و فصل این موضوع از سر گرفته خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر