کد خبر: 86020
A

ماجرای اخراج ترکیه از ناتو / مجله فرانسوی ماریان: فعالیت‌های ترکیه در این زمینه خصمانه و غیرقابل قبول است

منابع فرانسوی پیش‌بینی کردند رویکردهای نظامی ترکیه در سوریه و لیبی که در تضاد با اهداف پیمان آتلانتیک شمالی ناتو قرار دارد می‌تواند زمینه اخراج این کشور را از پیمان ناتو فراهم کند.

ماجرای اخراج ترکیه از ناتو / مجله فرانسوی ماریان:  فعالیت‌های ترکیه در این زمینه خصمانه و غیرقابل قبول است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ترکیه در تلاش است تا با حضور نظامی در کشورهایی چون لیبی، عراق و سوریه نقشی متفاوت در مناسبات منطقه ایفا کند. در جدیدترین تحولات منابع فرانسوی پیش‌بینی کردند رویکردهای نظامی ترکیه در سوریه و لیبی که در تضاد با اهداف پیمان آتلانتیک شمالی ناتو قرار دارد، می‌تواند زمینه اخراج ترکیه را از پیمان ناتو فراهم کند.

 

 مجله فرانسوی ماریان با اشاره به  روابط متشنج آنکارا و ناتو فاش کرد، گرچه ترکیه برای ناتو نقطه اتصال شرق و غرب محسوب می‌شود، اما رفتار رئیس‌جمهور این کشور در لیبی، همکاری نظامی ترکیه با روسیه به ویژه خرید سامانه اس 400 و پافشاری بر ادامه اقداماتش در سوریه باعث شده تا مساله ادامه حضور این کشور در ناتو به نقطه اختلاف در میان اعضای آن تبدیل شود.

 

بر اساس تحلیل این مجله، آنکارا امروز در منطقه دریای مدیترانه به صورت یک تهدید درآمده است و قایق‌های ترکیه حتی کشتی‌های جنگی فرانسوی را که در دریای مدیترانه مشغول انجام ماموریت‌های ناتو هستند نیز به خطر می‌اندازند.

 

در ادامه این گزارش آمده است، طی ماه ژوئن یک کشتی ترکیه که پرچم تانزانیا را برافراشته بود در حال انتقال سلاح به لیبی توسط یک ناوچه فرانسوی مورد شناسایی قرار گرفت، اما با تهدیدهایی که از سوی کشتی ترکیه ارسال شد، ناوچه فرانسوی بالاجبار محل را ترک کرد.

 

به اعتقاد مسئولان فرانسوی، فعالیت‌های ترکیه در این زمینه خصمانه و غیرقابل قبول است و آنکارا با اقدامات خود قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قوانین منع انتقال سلاح به لیبی را نقض می‌کند.

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر