کد خبر: 87208
A

ترامپ: جو بایدن، منتقد آمریکا و حامی موفقیت اقتصادی چین است!/ کل دوران شغلی جو بایدن یک هدیه برای حزب کمونیست چین بوده

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در گردهمایی در خصوص عملکرد چین مفصلاً به جو بایدن، رقیب انتخاباتی دموکراتش حمله کرد، به نحوی که این کنفرانس خبری بیشتر شبیه به یک سخنرانی انتخاباتی از سوی وی در خود کاخ سفید به نظر رسید.

ترامپ: جو بایدن، منتقد آمریکا و حامی موفقیت اقتصادی چین است!/ کل دوران شغلی جو بایدن یک هدیه برای حزب کمونیست چین بوده

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس خبری که ۵۴ دقیقه طول کشید اعلام کرد، قوانینی از جانب کنگره را امضا کرده که به دولتش اجازه اعمال تحریم بر بانک‌هایی که با مقامات چینی مراوده تجاری دارند می‌دهد و همچنین به این اشاره کرد که طی یک فرمان اجرایی به وضعیت تجاری اقتصادی ویژه هنگ کنگ پایان داده است.

با این حال او در ادامه به مسائل دیگری پرداخته و هیچ چیز درباره اعتراضات دموکراسی خواهانه در این دولتشهر نگفت چرا که سریعاً به سراغ حمله به رقیب انتخاباتی دموکراتش یعنی بایدن رفت.

ترامپ به سوابق عملکرد بایدن در قبال چین حمله کرده و او را متهم به سهل گیری در قبال چین و رشد پیدا کردن این کشور در مسیر تبدیل شدن به دومین اقتصاد بزرگ جهان در زمانی که به عنوان سناتور سابق و معاون رئیس جمهور سابق مشغول به کار بود، کرد.

او همچنین از مخالفت اولیه بایدن با تصمیم دولت خودش برای تعطیل کردن پروازهای مرتبط با چین به منظور مقابله با شیوع کرونا ویروس انتقاد کرد. ترامپ در ادامه بایدن را متهم به جانبداری از چین در قبال عملکرد آن درخصوص همه گیری کروناویروس کرد. این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شدند که بایدن چندین ماه پیش زمانی که ترامپ همچنان مشغول تحسین از شی جینپینگ، رئیس جمهور چین بود زنگ خطر را در قبال این کشور به صدا درآورده بود.

ترامپ همچنین بایدن را منتقد آمریکا و حامی موفقیت اقتصادی چین خوانده و در این خصوص به پیام ویدیویی چهارم ژوئیه بایدن که در آن گفته بود، تاریخ آمریکا خیال و اوهام نیست، اشاره کرد. ترامپ تاکید کرد: کل دوران شغلی جو بایدن یک هدیه برای حزب کمونیست چین بوده است.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: او گفته بود این ایده که چین رقیب ما است واقعاً عجیب است. او واقعاً عجیب است.

ترامپ ادعا کرد: هیچ کس به اندازه چین در ۲۵ تا ۳۰ سال گذشته از آمریکا دزدی نکرده است. هیچ طرف نزدیکی این کار را نکرده است و با این حال او می‌گوید چین یک مشکل نیست. حالا می‌خواهد همه این سوابقش را پس بگیرد و می‌خواهد آقای سرسخت باشد!

ترامپ به این حملاتش نیز بسنده نکرده و در ادامه به "هانتر" پسر جو بایدن نیز حمله کرده و قضیه توضیحات "غلط" او درباره یک سازوکار تجاری که با یک شرکت خصوصی طی چندین سال قبل به هنگام خدمت پدرش به عنوان معاون رئیس جمهور پیگیری کرد را پیش کشید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر