کد خبر: 87768
A

سرمایه گذاری ترامپ روی واکسن های دانشگاه" آکسفورد" و "فایزر" و "بیو ‌ان ‌تک" او را دوباره رئیس جمهور خواهد کرد؟!/ واکنش ترامپ به کشف واکسن کرونا

مخالفان دونالد ترامپ آرزو می کنند سه شرکت پیشرو در ساخت واکسن کرونا به موفقیت نرسند! چرا که دولت ترامپ سرمایه گذاری عظیمی روی این واکسن ها انجام داده . اما اگر هر کدام از این شرکت ها به نتیجه برسند او قطعاً می تواند خود را برنده ریاست جمهوری بداند! همین موضوع رئیس جمهور آمریکا را هیجان زده کرده است. رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش گفته است : اگر مردم بخواهند، آماده است تا اولین یا آخرین نفری باشد که واکسن کرونا را می‌زند.

سرمایه گذاری ترامپ روی واکسن های دانشگاه" آکسفورد" و "فایزر" و "بیو ‌ان ‌تک" او را دوباره رئیس جمهور خواهد کرد؟!/ واکنش ترامپ به کشف واکسن کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مخالفان دونالد ترامپ آرزو می کنند سه شرکت پیشرو در ساخت واکسن کرونا به موفقیت نرسند. چرا که دولت ترامپ سرمایه گذاری عظیمی روی این واکسن ها انجام داده است. اما اگر هر کدام از این شرکت ها به نتیجه برسند او قطعاً می تواند خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری بداند!

همین موضوع رئیس جمهور آمریکا را هیجان زده کرده است. 

رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش گفته است : اگر مردم بخواهند، آماده است تا اولین یا آخرین نفری باشد که واکسن کرونا را می‌زند.

وی گفت: اگر اولین نفر باشم که واکسن کرونا می‌زند، مردم می‌گویند او عجب خودخواه است. برخی دیگر هم خواهند گفت: این کار شجاعانه‌ای است. اگر مردم از من بخواهند و فکر کنند این کار درستی است، قطعاً به عنوان اولین یا آخرین نفر واکسن خواهم زد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: تمایل بسیاری دارد تا در جریان درمان‌های تحول‌یافته بیماری کووید ۱۹ قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تقریباً ترجیح می‌دهم اولین نفری که تحت این درمان قرار می‌گیرم، خودم باشم.  شما به بیمارستان می‌روید، مردم را بهتر می‌کنید. اما ما با همین داروی "رمدسیویر" و چیزهای دیگر، وضعیت خوبی داریم. استروئیدها عالی به نظر می‌رسند و پلاسما هم واقعاً خوب به نظر می‌رسد.

واکسن آزمایشی که توسط شرکت‌های دارویی"فایزر" و "بیو ‌ان ‌تک" توسعه داده شده، باید مورد تأیید اداره غذا و داروی آمریکا هم قرار بگیرد. این دو شرکت، اکنون در مراحل ابتدایی آزمایش انسانی هستند و اگر موفق شوند، تا کریسمس ۱۰۰ میلیون واکسن تولید خواهند کرد. بعد از دریافت ۱۰۰ میلیون واکسن، دولت آمریکا به فایزر و "بیو ان تک"، مبلغ ۱.۹۵ میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد.

آمریکا قادر خواهد بود تا ۵۰۰ میلیون واکسن دیگر نیز در سال ۲۰۲۱ دریافت کند.

از سوی دیگر در صورت موفقیت  واکسن تولیدی دانشگاه  آکسفورد، آمریکا که ۱.۲ میلیارد دلار بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، ۳۰۰ میلیون دز از آن را دریافت خواهد کرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر