کد خبر: 88099
A

یک دانشگاه از میزبانی مناظره ترامپ و بایدن انصراف داد

کمیته برگزارکننده مناظره های ریاست‌جمهوری (CDP) آمریکا اعلام کرد: اولین مناظره برنامه‌ریزی شده پاییز امسال بین دونالد ترامپ و جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به دنبال انصراف دانشگاه نوتردام از میزبانی این مناظره از ایالت ایندیانا محل استقرار این دانشگاه به اوهایو تغییر مکان داده است

یک دانشگاه از میزبانی مناظره ترامپ و بایدن انصراف داد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، این کمیته روز دوشنبه اعلام کرد: اولین مناظره که قرار است ۲۹ سپتامبر (۸ مهر ۹۹) برگزار شود با میزبانی مشترک دانشگاه «کِیس وسترن رزرو»، کلینیک کلیولند و پردیس آموزش بهداشتی (HEC) در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار می شود.

دانشگاه نوتردام در ایالت ایندیانو دلیل این انصراف را نگرانی های بهداشتی ناشی از برگزاری گردهمایی های بزرگ همزمان با همه گیری کرونا عنوان کرده است و رئیس این دانشگاه گفته است بعد از مشورت با مقام های بهداشتی این تصمیم را اتخاذ کرده است.

این دومین بار است که دانشگاه «کیس وسترن رزرو» میزبان مناظره های تحت حمایت CDP است. در سال ۲۰۰۴ میلادی نیز این دانشگاه مکان برگزاری مناظره دیک چنی معاون رئیس جمهوری وقت آمرکیا و سناتور جان ادواردز نامزد معاونت ریاست جمهوری دموکرات ها بود.

کمیته برگزار کننده مناظره های ریاست جمهوری آمریکا همچنین اشاره کرده که کلینیک کلیولند به عنوان مشاور امنیت بهداشتی این کمیته در هر چهار مناظره پاییز امسال خواهد بود.

ماه گذشته این کمیته تاریخ برگزاری دومین مناظره ترامپ و بایدن را ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) شهر میامی فلوریدا و در مرکزهنری آدرین هارشت اعلام کرد. این تصمیم بعد از انصراف میزبان نخست که دانشگاه میشگان بود اتخاذ شد. دانشگاه میشگان نیز نگرانی های بهداشتی را دلیل این عقب نشینی خود اعلام کرد.

مناظره نهایی بایدن- ترامپ قرار است به میزبانی دانشگاه نشویل ایالت تنسی در تاریخ ۲۲ اکتبر (۱ آبان ) برگزار شود.

مناظره نامزدهای ریاست جمهوری نیز قرار است ۷ اکتبر (۱۶ مهر) در دانشگاه یوتا برگزار شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای انتخاب پنجاه و نهمین رئیس جمهوری و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می شود.

بایدن اعلام کرده است که احتمالا یک زن را به عنوان معاون خود انتخاب و معرفی خواهد کرد. وال دِمینگز (Val Demings) نماینده دموکرات آمریکا که ظاهرا جزو گزینه های مورد نظر بایدن است به تازگی گفت ترامپ می خواهد به هر قیمتی و حتی با تقلب در انتخابات پیش رو پیروز شود و از دخالت خارجی در این روند استقبال می‌کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر