کد خبر: 88415
A

مایک پامپئو:محدودیت‌های جدیدی را علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چینی اعمال خواهیم کرد

«مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا روز یکشنبه از اعمال محدودیت علیه تعدادی از شرکت‌های نرم‌افزاری چین در آمریکا خبر داد.

مایک پامپئو:محدودیت‌های جدیدی را  علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چینی اعمال خواهیم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر خارجه آمریکا خبر داد که طی روزهای آتی اقداماتی علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چینی که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.

«مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا روز یکشنبه از اعمال محدودیت علیه تعدادی از شرکت‌های نرم‌افزاری چین در آمریکا خبر داد.

وی که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «طی روزهای آتی اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزازی چین که تهدیدهایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.»

 

مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر حملات گسترده‌ای را علیه اپلیکیشن چینی اشتراک ویدئو با نام تیک‌تاک (TIKTOK) آغاز کرده‌اند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه و پس از چهار ساعت بازی در زمین گلف خود در ایالت ویرجینیا هشدار داد که واشنگتن فعالیت این اپلیکیشن محبوب در آمریکا را متوقف خواهد کرد.

 

کاخ سفید نیز اعلام کرد که اپلیکیشن تیک‌تاک باعث ایجاد نگرانی‌های امنیت ملی شدیدی شده و در حال ارزیابی سیاست‌ها در قبال این نرم افزار است.

 

جمعه گذشته نیز رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که احتمالا دستور اجرایی برای ممنوعیت اپلیکیشن تیک‌تاک صادر خواهد کرد.

 

مقامات آمریکایی طی ماه‌های اخیر مواضع سرسختانه‌ای علیه چین اتخاذ کرده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا بارها در سخنرانی‌های خود ویروس کووید-۱۹ را ویروس چینی توصیف کرده و گفته که چین می‌بایست جلوی شیوع این ویروس را می‌گرفت.

 

انتشار گسترده ویروس کرونا در آمریکا و نحوه مدیریت مقابله با شیوع این ویروس باعث تشدید انتقادها از ترامپ شده و آینده وی برای انتخاب مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا را با ابهام مواجه کرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر