کد خبر: 88750
A

یک کاروان بزرگ نظامی آمریکا از عراق وارد سوریه شد

روز پنجشنبه یک کاروان بزرگ نیروهای آمریکایی از عراق وارد شرق سوریه شد. منابع محلی در شهر الحسکه اعلام کردند که این کاروان متشکل از ۴۷ کامیون بزرگ است که هفت خودروی زرهی حامل پرچم آمریکا آنان را همراهی می‌کردند.

یک کاروان بزرگ نظامی آمریکا از عراق وارد سوریه شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "رأی الیوم"، ارتش آمریکا کاروان بزرگ خود را وارد پایگاه غیر قانونی خود در «السد الغربی و تفریحگاه لایف استون» در اطراف شهر الحسکه در شمال شرق سوریه کردند.

براساس این گزارش، این کاروان از گذرگاه زمینی غیر قانونی "الولید" در مرز عراق و در حالی که همه نگاه جهانیان متوجه به انفجار بیروت است، وارد سوریه شد.

منابع محلی در شهر الحسکه اعلام کردند که این کاروان متشکل از ۴۷ کامیون بزرگ است که هفت خودروی زرهی حامل پرچم آمریکا آنان را همراهی می‌کردند.

براساس این گزارش، این کاروان وارد پایگاه غیر نظامی نیروهای آمریکایی شدند که در تفریحگاه "لایف استون و السد الغربی" در شمال شهر الحسکه و در مسیر جاده بین‌المللی (ام ۴) که از مرکز شهر الحسکه تا شهرک "تل تمر" امتداد دارد، احداث شده است.

این گزارش می‌افزاید: کاروان نظامیان آمریکایی توانست از خلوت بودن جاده بین‌المللی (ام ۴) استفاده کرده و از سمت شهر "القامشلی" وارد "لایف استون" شود.

خلوتی این جاده بین‌المللی به آن دلیل بوده که کردهای دمکراتیک سوریه (قسد) که متحد آمریکا در سوریه به شمار می‌روند، به بهانه شیوع ویروس کرونا، در استان الحسکه و روستاهای اطراف آن قانون منع رفت وآمد اعمال کردند.

به گزارش منابع محلی، این کاروان بخشی از کاروان بزرگ‌تر متعلق به ائتلاف خودخوانده بین‌المللی به سرکردگی آمریکا است که چهارشنبه شب وارد شهر "القامشلی" در حومه شمال شرقی استان الحسکه سوریه شد.

این کاروان که شامل ده‌ها کامیون حامل خودروهای زرهی، خودروی سواری، مصالح لجستیکی و بتونی بود نیز از گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز عراق، وارد سوریه شد.

براساس این گزارش، بخشی از این کاروان به پایگاه‌های آمریکایی‌ها در اطراف الحسکه رفت و بخش دیگر نیز امروز رهسپار مناطق حومه شرقی استان دیرالروز شد که به تازگی به خاطر قیام عشایر این منطقه و در پاسخ به ترور شیوخ قبایل "العکیدات" و "البکاره" از کنترل ارتش آمریکا و شبه نظامیان وابسته به آن خارج شده بود.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

منابع خبری روز یکشنبه ۱۲ مردادماه به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.

وزارت امور خارجه سوریه نیز روز یکشنبه ۱۲ مردادماه توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر