کد خبر: 89447
A

برایان هوک: رییس جمهور آمریکا با ایران به توافق می‌رسد/ ترامپ سیاست بازدارندگی را علیه ایران بازگردانده است

نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران مدعی شده سیاست‌های رئیس‌جمهور کشورش در قبال ایران موفقیت آمیز بوده و او احتمالاً در دور دوم ریاست‌جمهوری خود با ایران به توافق می‌رسد.

برایان هوک: رییس جمهور آمریکا با ایران به توافق می‌رسد/ ترامپ سیاست بازدارندگی را علیه ایران بازگردانده است

به گزارش دیده بان ایران؛  «برایان هوک»، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه «فاکس بیزنس» در مورد توافق شکل گرفته بین امارات و رژیم صهیونیستی و همچنین رویکرد دولت آمریکا در قبال ایران اظهار نظر کرد. 

هوک با اشاره به توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی مدعی شد که ترامپ در این خصوص تاریخ ساز شده است. 

وی گفت: «بعد از سال ۱۹۹۴، ترامپ اولین رئیس جمهوری‌ است که موفق به انجام این کار شد. در طول این زمان، افرادی تلاش کردند این کار را انجام دهند و موفق نشدند اما رئیس‌جمهور (ترامپ) موفق به انجام آن شد.» 

نماینده مستعفی دولت آمریکا همچنین درباره دستاوردهای ترامپ در سه سال گذشته ادعا کرد: «شما داعش، یک سازمان تروریستی به اندازه جمعیت ایالت اوهایو را داشتید، صلح بین اعراب و اسرائیل متوقف مانده بود و همچنین کشور ایران که از طریق توافق هسته‌ای ثروتمند شده بود و در حال  تحرک در خاورمیانه بود.» 

وی در ادامه مدعی شد که ترامپ داعش را شکست داد، با ایران مقابله کرد، از توافق هسته‌ای با این کشور خارج شد و به توافق صلح میان ابوظبی و تل‌آویو دست پیدا کرد. 

هوک در ادامه گفت آمریکا خواستار تقویت روابط دفاعی خود با امارات است تا تضمین کند این کشور در برابر تهدیدات ایران در امان است. 

وی همچنین در مورد سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مدعی شد: «ایران در تاریخ ۴۱ ساله خود با بدترین بحران اقتصادی روبه‌رو بوده است و نایبان این کشور بسیار تضعیف شده‌اند. آنها پولی که قبلاً در اختیار داشتند تا برای عملیات‌های تروریستی خود بودجه‌رسانی کنند را دیگر ندارند و این به دلیل سیاست موفق فشار حداکثری آمریکا بوده است.» 

هوک در ادامه ادعا کرد که ترامپ سیاست بازدارندگی را علیه ایران بازگردانده است.

 وی گفت: «او (ترامپ)، رئیس‌جمهوری است که خط قرمزهای خود را تحمیل می‌کند و این مسئله وظیفه من به عنوان یک دیپلمات را بسیار آسان‌تر می‌سازد.» 

هوک همچنین در مورد ادعای ترامپ مبنی بر دستیابی به توافق با ایران در دور دوم ریاست‌جمهوری او گفت در صورتی که ترامپ به دور دوم راه یابد احتمالاً شاهد خواهیم بود که او با ایران توافق خواهد کرد و توافق‌های صلح دیگر و رونق و شکوفایی در خاورمیانه را نیز شاهد خواهیم بود. 

نماینده دولت آمریکا در امور ایران در پایان این مصاحبه به تکرار ادعای مایک پامپئو، وزیر امور خارجه کشور خود مبنی بر اینکه ایران برای طالبان سلاح ارسال می‌کند، پرداخت. 

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ای مدعی شده بود: «می‌دانیم که روسیه در گذشته طالبان را مسلح کرده است، می‌دانیم که ایرانی‌ها امروز به مسلح کردن آن‌ها ادامه می‌دهند. پس ما این واقعیت‌ها را می‌دانیم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر