کد خبر: 89507
A

سعد الحریری: حزب‌الله باید اقدام کرده و افراد خاطی تحویل دادگاه و مجازات شوند

نخست وزیر سابق لبنان پس از جلسه قرائت حکم پرونده ترور پدرش در دادگاه لاهه اعلام کرد که این حکم را می‌پذیریم و خواستار تحقق عدالت برای همه هستیم.

سعد الحریری: حزب‌الله باید اقدام کرده و افراد خاطی تحویل دادگاه و مجازات شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران، به نقل از پایگاه النشره، پس از اعلام حکم دادگاه لاهه ویژه ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان در سال ۲۰۰۵، «سعد حریری» نخست وزیر سابق اعلام کرد که برای اولین بار شاهد حقیقت و عدالت در تاریخ لبنان هستیم و سیاست فرار از مجازات دیگر وجود ندارد.

او گفت: به عنوان خانواده رفیق الحریری حکم دادگاه لاهه را می پذیریم و می خواهیم عدالت به وضوح اجرا شود و هرگز از قصاص کوتاه نمی آییم.

الحریری افزود: حقیقت و عدالت در مورد رفیق الحریری پایه و اساسی شد برای شناخت حقیقت و اجرای عدالت برای بیگناهانی که در بندر بیروت کشته شدند و تمامی کسانی که خانه و منافع آنها بی علت ویران شد. مسئله ای که خواسته تمامی لبنانی هاست.

او با تاکید بر اینکه زمان ارتکاب جنایت سیاسی بدون مجازات سپری شده است، گفت: هم اکنون برای همه مشخص شد چرا رفیق حریری را ترور کرده‌اند. هدف این بود که  چهره، نظام، تمدن و هویت لبنان را تغییر دهند.

نخست وزیر سابق لبنان خطاب به حزب‌الله گفت: حزب‌الله باید اقدام کرده و افراد خاطی تحویل دادگاه شوند و مجازات شوند.

دادگاه لاهه در جلسه امروز (سه‌شنب) حکم برائت ۴ متهم یعنی شهید مصطفی بدرالدین، حسن مرعی، حسین عنیسی، اسد صبرا را صادر و تنها سلیم عیاش را با پنج اتهام محکوم کرد که یک ماه برای اعتراض یا درخواست تجدید نظر مهلت وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر