کد خبر: 89638
A

امارات به اف ۳۵ آمریکا مجهز می‌شود

برخی منابع گزارش دادند که احتمالا آمریکا به عنوان توافقنامه جانبی سازش امارات و رژیم صهیونیستی، امارات را به جنگنده اف ۳۵ مجهز می‌کند.

امارات به اف ۳۵ آمریکا مجهز می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ برخی منابع آگاه گفتند که آمریکا در حال بررسی فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات در چارچوب توافقنامه جانبی پس از سازش این کشور با رژیم صهیونیستی است.

امارات و اسرائیل از هفته گذشته روابط دیپلماتیک خود را علنی کردند که با مخالفت گسترده گروه‌های فلسطینی و کشورهای اسلامی مواجه شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری گفت که امارات به خرید جنگنده‌های اف ۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین تمایل دارد.

او افزود که آن‌ها به خرید جنگنده اف ۳۵ تمایل دارند و ما نیز این موضوع را در دست بررسی داریم.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، احتمال فروش جنگنده اف ۳۵ آمریکا به امارات در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که این رژیم با چنین معامله‌ای با امارات مخالفت خواهد کرد و دلیل آن هم ضرورت حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات درباره فروش جنگنده‌های اف ۳۵ و تحویل آن ممکن است چندین سال به طول انجامد و هر دولت آتی آمریکا زمان کافی برای توقف این معامله را خواهد داشت.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، یک منبع آگاه در این باره گفت که ترتیبات فروش احتمالی جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات با کمک «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد ترامپ انجام شده است.

هنوز وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند همچنانکه فروش هواپیماها به موافقت کنگره نیز نیاز دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر