کد خبر: 89644
A

کوشنر: ترامپ به دنبال صلح با ایران است

مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه واشنگتن به دنبال رسیدن به صلح با تهران است، گفت اگر ترامپ مجدداً در انتخابات پیروز شود با مسئولان ایران دیدار می‌کند. داماد ترامپ افزود: «صلح، چیزی نجیب است. چیز خوب و بسیار مهمی است، اگر بخواهیم جهانی داشته باشیم که همگان در آن بتوانند فرصت‌های اقتصادی برای زندگی بهتر از والدینشان داشته باشند. رئیس‌جمهور ترامپ تمایل به گفت‌وگو دارد. او می‌خواهد [با سران ایران] دیدار کند».

کوشنر: ترامپ به دنبال صلح با ایران است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا از وعده گفت و گو با تهران خبر داد.

در حالی که آمریکا هم‌اکنون در تلاش است با فعال‌سازی مکانیسم موسوم به ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند اما کوشنر در مصاحبه با شبکه «صدای آمریکا» مدعی شد اگر «دونالد ترامپ» برای دومین دور ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد، وارد مذاکرات صلح با تهران می‌شود.

به نوشته وبگاه این شبکه، کوشنر با تکرار ادعای تمایل واشنگتن برای رسیدن به صلح با تهران، گفت ترامپ می‌خواهد در دور بعدی ریاست‌جمهوری خود با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ایرانی دیدار کند.

 کوشنر افزود: «به رئیس‌جمهور روحانی می‌گویم که اکنون زمان حرکت منطقه به سمت جلو است. بیایید در مناقشات گذشته گرفتار نشویم. زمان آن است که مردم گرد هم بیایند و صلح کنیم».

مشاور ارشد ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: «صلح، چیزی نجیب است. چیز خوب و بسیار مهمی است، اگر بخواهیم جهانی داشته باشیم که همگان در آن بتوانند فرصت‌های اقتصادی برای زندگی بهتر از والدینشان داشته باشند. رئیس‌جمهور ترامپ تمایل به گفت‌وگو دارد. او می‌خواهد [با سران ایران] دیدار کند».

در حالی که ایران بارها تاکید کرده انرژی هسته‌ای را برای مصارف مسالمت‌آمیز از جمله تولید برق و مسائل پزشکی نیاز دارد، اما کوشنر مجدداً مدعی شد: «اگر توافق واقعی وجود داشته باشد که تسلیحات اتمی روی میز نباشد و بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که منجر به خاورمیانه‌ای مرفه‌تر می‌شود، معتقدم که آنگاه رئیس‌جمهور ترامپ [پشت میز مذاکره] می‌نشیند و درباره آن صحبت می‌کند».

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر