کد خبر: 89706
A

ترامپ: یک هفته‌ای با ایران توافق می‌کنم

ترامپ: من قبلاً گفته‌ام که پس از پیروزی در انتخابات ظرف یک ماه با ایران به توافق می‌رسیم، اما الان می‌گویم ممکن است حتی ظرف یک هفته به توافق برسیم.

ترامپ: یک هفته‌ای با ایران توافق می‌کنم

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از وب سایت کاخ سفید، ترامپ دیروز (جمعه) در سخنانی در نشست "شورای سیاست‌گذاری ملی" در شهر "آرلینگتون" ایالت "ویرجینیا" آمریکا با اشاره به سیاست دولت خود در اعمال فشار حداکثری علیه ایران گفت:" ما شدیدترین تحریم‌‌های تاریخ ایالات متحده را علیه ایران اعمال کردیم و این هفته هم روند بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را فعال کردیم تا تمامی تحریم‌های قبلی سازمان ملل که به تعلیق درآمده بود، دوباره برقرار شوند."

سخنرانی ترامپ در نشست "شورای سیاست‌گذاری ملی" در شهر "آرلینگتون" ایالت "ویرجینیا"/عکس: آسوشیتدپرس

ترامپ: یک هفته‌ای با ایران توافق می‌کنم

او با انتقاد از میراث دولت اوباما - بایدن گفت:" دولت قبلی (دولت اوباما) خاورمیانه‌ای آشوب‌زده را برای ما به میراث گذاشت. خاورمیانه‌ای غرق در هرج و مرج که ایران قدرت نخست آن را در اختیار داشت و تروریسم را گسترش می‌داد. حالا دیگر آنها (ایران) پولی ندارند که به القاعده، حزب‌الله، و دیگر گروه‌های وحشی و دیوانه بدهند. ایران اکنون وضعیت متفاوتی دارد و در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برد. تولید ناخالص داخلی آن‌ها به حدی باورنکردنی نزول کرده است."

ترامپ در ادامه مدعی شد:" من قبلاً گفته‌ام که پس از پیروزی در انتخابات  ظرف یک ماه با ایران به توافق می‌رسیم، اما الان می‌گویم ممکن است حتی ظرف یک هفته به توافق برسیم. … آنها فقط منتظر هستند که ببینند اگر من پیروز شوم، توافق کنند. و اگر به هر دلیلی پیروز نشدیم، آنها می روند (تا با دولت جو بایدن) به یک توافق عالی دیگر برسند. مثل توافق قبلی ( برجام) که به آن‌ها 150 میلیارد دلار برای هیچ دادیم. در حالی که آن توافق حتی طولانی‌مدت هم نبود. حتی همین الان تقریبا زمان آن به پایان رسیده است. آن قدر کوتاه و موقتی مثل اینکه یک فروشگاه را در یک مرکز خرید اجاره کرده باشند. در حالی که ما با کشورها سر و کار داریم و باید مدت طولانی در آن گنجانده شود."

ترامپ افزود:" مهم‌تر این که ما به آن‌ها 1.8 میلیارد دلار پول نقد دادیم. نقد نقد! هواپیماهای بوئینگ 757 آن را بار زدند و فرستادند. مشخص نیست آن زمان این‌ها چه فکری می‌کردند. من به آن توافق خاتمه دادم. ولی اگر هنوز در آن بودیم، نمی‌توانستیم به توافق صلح بین اسرائیل و امارات متحده عربی برسیم؛ توافقی که حالا ناگهان همه می‌گویند: چرا از ما دعوت نکردید؟ خیلی از کشورها حالا می‌خواهند به آن توافق بپیوندند. اگر در برجام می ماندیم ‌حتی فکر کردن به چنین توافقی غیرممکن ‌بود."

ترامپ در ادامه گفت:" دیروز میزبان نخست وزیر عراق در کاخ سفید بودم.  او گفت ، "آقا ، من می خواهم از شما تشکر کنم. شما داعش را شکست دادید. " من گفتم ، "صبر کنید منظور شما از "شما" کیست؟ ... آیا منظور شما اوباما است؟ منظور شما ایالات متحده است؟ " او گفت:" منظورم شخص شما هستید. اوباما یک فاجعه بود. هنگامی که شما قدرت را به دست گرفتید، داعش 30 درصد از مساحت کشور ما را در اشغال داشت ولی وقتی شما وارد کاخ سفید شدید آنها را شکست دادید. من گفتم: "آیا شما حاضرید این موضوع را عمومی اعلام کنید و او گفت چنین خواهم کرد و چنین کرد."

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر