کد خبر: 90329
A

میشل عون: مکرون دوستی برای لبنان است که به وعده هایش عمل میکند/ مکرون: به لبنانی‌ها می‌گویم که شما برادران فرانسوی‌ها هستید

رئیس‌جمهوری فرانسه سفر روز دوشنبه خود به بیروت را با ملاقات با خواننده‌ای لبنانی آغاز کرد و پس از آن به معترضان اطمینان خاطر داد که اصلاحات انجام شود.

میشل عون: مکرون دوستی برای لبنان است که به وعده هایش عمل میکند/ مکرون: به لبنانی‌ها می‌گویم که شما برادران فرانسوی‌ها هستید

به گزارش دیده بان ایران؛ خشم از سیاستمداران لبنانی بر سر افت اقتصادی و انفجار مهیبی که این ماه در بندر بیروت رخ داد، همزمان با ورود امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به منزل "فیروز"، خواننده مشهور لبنانی مشهود بود.

 

معترضان در مقابل منزل او پلاکاردهایی با نوشته "نه به کابینه‌ای از سوی قاتلان یا با قاتلان" و "در طرف اشتباه تاریخ نباشید!" در دست داشتند. برخی هم شعار "ادیب نه" سر می‌دادند که به مصطفی ادیب اشاره داشت که دوشنبه از سوی رهبران لبنانی و تحت فشار فرانسه به عنوان نخست‌وزیر معرفی شد.

 

ماکرون هنگام خروج از آنجا برای صحبت با مردم ایستاد.  رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: من به او (فیروز) قول دادم و به شما هم امشب قول می‌دهم که هر کاری لازم باشد انجام دهم تا اصلاحات اجرا شوند و لبنان بهترین را داشته باشد. به شما قول می‌دهم. شما را ترک نمی‌کنم.

 

رئیس جمهور فرانسه در جریان دومین سفرش به لبنان که ظرف کمتر از یک ماه و پس از گذشت چندین ساعت از تعیین مصطفی ادیب به عنوان مامور تشکیل دولت جدید صورت گرفت، خواستار تشکیل دولت با مأموریتی مشخص در اسرع وقت شد.

 

وی پس از اینکه مورد استقبال میشل عون، همتای لبنانی خود قرار گرفت، خاطرنشان کرد، از اهداف بازگشتش به لبنان، تاکید بر تشکیل فوری دولت با "ماموریت مشخص" برای اجرای اصلاحاتی است که جامعه جهانی آن را شرط ارائه حمایت بین‌المللی به لبنان که در بازگشت چرخه اقتصادی نقش به سزایی دارد، تعیین کرده است.

 

رئیس جمهوری فرانسه همچنین در توییتی در بدو ورودش به لبنان نوشت: به لبنانی‌ها می‌گویم که شما برادران فرانسوی‌ها هستید و همانطور که به شما وعده داده بودم، برای بررسی آخرین تحولات درخصوص کمک‌های فوری و همکاری مشترک برای ایجاد شرایط لازم برای بازسازی و ثبات به بیروت بازگشتم.

 

رئیس جمهوری فرانسه همچنین تصریح کرد: من از مکلف شدن نخست وزیری که وابسته به هیچ طرف سیاسی نیست، استقبال می‌کنم و باید اطمینان حاصل کنیم که در واقع، یک وزارتخانه مهم برای "نجات" لبنان، آغاز اصلاحات برای مبارزه با فساد، اصلاح پرونده انرژی و بازسازی تشکیل خواهد شد.

 

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در توئیتی ضمن خوش آمدگویی به ماکرون، وی را "دوستی برای لبنان که به وعده هایش عمل میکند" توصیف کرد.

 

این دومین سفر ماکرون به لبنان در کمتر از یک ماه است تا روی تشکیل دولتی متشکل از کارشناسان به دور از فساد و قادر به مقابله با فساد تاکید کند. او ملاقات با فیروز را "بسیار زیبا و بسیار قدرتمند" توصیف کرد.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر