کد خبر: 90417
A

اولین دیدار رسمی قرقاش با رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی +عکس

« انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجه با « مئیر بن شبات» رئیس امنیت داخلی اسرائیل در سایه توافق‌ سازش میان ابوظبی و تل‌آویو جلسه‌ای را برگزار کرد.دراین جلسه کوشنر داماد و مشاور ترامپ که نقش کلیدی در سباست های خارمیانه ای آمریکا دارد حضور داشت

اولین دیدار رسمی قرقاش با رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی +عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از خبرگزاری رسمی امارات « انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجه با « مئیر بن شبات» رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز گذشته در سایه توافق‌ سازش میان ابوظبی و تل‌آویو جلسه‌ای را برگزار کرد.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه با رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای بررسی فرصت‌های همکاری دوجانبه و تحولات منطقه دیدار کرد.

این مذاکرات که در دفتر کل وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات برگزار شد، درخصوص تحکیم فرصت‌های صلح و ثبات منطقه بود.

قرقاش مدعی شد که توافق‌نامه صلح امارات و رژیم اسرائیل گامی مثبت برای پیشبرد فرصت‌های صلح در منطقه است و همچنین روابط دوجانبه مستحکمی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی، تکنولوژی، توسعه‌محور، فرهنگی و گردشگری ایجاد می‌کند که نتایج آن به نفع دو طرف و عموم منطقه است.

قرقاش ادعا کرد که این توافق‌نامه در تعلیق طرح الحاق اراضی فلسطین به رژیم اسرائیل نقش داشت و فرصت تاریخی را برای بازگشت به مذاکراتی ایجاد می‌کند تا تلاش مشترکی برای دستیابی به صلح مداوم که امنیت منطقه و ثبات آن را بیشتر می‌کند، صورت بگیرد.

روز دوشنبه یک هواپیمای متعلق به شرکت «العال» رژیم صهیونیستی از فرودگاه «بن گوریون» در تل آویو، نخستین پرواز تجاری مستقیم میان سرزمین های اشغالی و امارات را آغاز کرد که این پرواز از حریم هوایی عربستان عبور کرد.

در این پرواز، یک هیئت آمریکایی به سرپرستی «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به همراه «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا و یک هیئت صهیونیستی به سرپرستی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم حضور داشتند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه 13 آگوست در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

photo_2020-09-02_14-56-07

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر