کد خبر: 90426
A

سارا سندرز: در جریان مذاکرات رهبر کره شمالی به من چشمک زد، ترامپ گفت فداکاری کن!

سخنگوی سابق کاخ سفید در کتاب خاطرات جدیدش از چشمک زدن رهبر کره شمالی به وی و شوخی‌های ترامپ سخن گفته است. بر طبق محتوای کتاب خاطرات سارا سندرز، دبیر مطبوعاتی سابق دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از اطلاع از چشمک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به او گفته است: "کیم جونگ اون دلش پیش تو گیر کرده است. او قطعا دلش پیش تو گیر کرده است!" تو باید به کره شمالی بروی و به خاطر ما فداکاری کنی"!

سارا سندرز: در جریان مذاکرات رهبر کره شمالی به من چشمک زد، ترامپ گفت فداکاری کن!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نوشته گاردین، بر طبق محتوای کتاب خاطرات سارا سندرز، دبیر مطبوعاتی سابق دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از اطلاع از چشمک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به او گفته است: "کیم جونگ اون دلش پیش تو گیر کرده است. او قطعا دلش پیش تو گیر کرده است!" تو باید به کره شمالی بروی و به خاطر ما فداکاری کنی"!

این کتاب تحت عنوان "حرف زدن برای خودم" قرار است روز سه شنبه آینده روانه بازار شود اما گاردین نسخه‌ای از آن را به دست آورده است. این کتاب بیشتر از آنکه محتوایی افشاگرانه از جانب یک کارمند سابق کاخ سفید یا دارای لحن تند از جانب یک عضو متخاصم خانواده ترامپ باشد، بیشتر یک مدیحه سرایی برای رئیس جمهور آمریکا از جانب یک حامی وفادار به او است؛ کتابی که زیر عنوانش این است: "ایمان، آزادی و جنگیدن برای زندگی‌هایمان در داخل کاخ سفید ترامپ".

سندرز عضو یک خانواده سرشناس جمهوریخواه و پدرش مایک هاکبی، نامزد ریاست جمهوری در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ بود و بر اساس گزارشها چشم به نامزدی برای فرمانداری آرکانزاس دارد.

سندرز با این حال یک سری رفتارهای زن ستیزانه و بی نزاکت رئیس جمهور و دستیاران ارشدش را که می‌تواند مایه نارضایتی دستیاران کمپین ترامپ به ویژه با عقب ماندن این رئیس جمهور آمریکا از جو بایدن در میان گروه رای دهندگان زن در نظرسنجی‌ها شود، شرح داده و جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت او را هم هدف افشاگری قرار داده است.

سندرز در مورد زمان مذاکرات میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور که در آن به موضوع ورزش از جمله ورزش زنان پرداخته شد نوشته است: متوجه شدم کیم جونگ اون به من خیره شده است. ما تماس چشمی مستقیم پیدا کردیم، کیم سرش را تکان داد و به نظر رسید که به من چشمک زد. من تعجب کردم. سریعا پایین را نگاه کرده و یادداشت برداری را ادامه دادم.

او ادامه داده است: من فقط به این فکر کردم که الان چه اتفاقی افتاد؟ مطمئنا کیم جونگ اون فقط یک توجه ساده به من نکرد.

سندرز در ادامه در لیموزین ریاست جمهوری و در مسیر فرودگاه این ماجرا را به ترامپ و جان کلی، رئیس دفتر وقتش تعریف می‌کند، ترامپ می‌گوید: کیم جونگ اون دلش پیش تو گیر کرده است! او قطعا دلش پیش تو گیر کرده است.

سندرز که یک مسیحی سرسخت بوده و در سراسر کتابش به مذهبش پرداخته توضیح بیشتری درباره این صحبت ترامپ نداده و نوشته است: به ترامپ گفتم منظورش این نبوده و تاکید کردم که قربان لطفا بس کنید".

جان کلی از رئیس جمهور پشتیبانی کرده و ترامپ به شوخی گفت: خب سارا این مساله را حل می‌کند. تو به کره شمالی می‌روی و برای تیم فداکاری می‌کنی. شوهر و بچه‌های تو دلشان برای تو تنگ خواهد شد اما تو تبدیل به یک قهرمان برای کشورت خواهی شد.

به نوشته سندرز، ترامپ و کلی در ادامه "خنده سر دادند" و خودرو به رفتن ادامه داد.

ترامپ و کیم جونگ اون تا کنون سه بار در سنگاپور، هانوی و همچنین منطقه‌ای غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار داشته‌اند. او نتوانسته کیم جونگ اون را در خصوص دست برداشتن از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود متقاعد کند؛ چیزی که به گفته سندرز نیاز به یک "معجزه" دارد.

سندرز به توضیحی در خصوص جوانب دیگری از سیاست ترامپ در قبال کره شمالی از جمله تعاملاتش با دنیس رادمن، بسکتبالیست مشهور آمریکایی که دوست صمیمی کیم جونگ اون است و همچنین آزادی سه آمریکایی زندانی در پیونگ یانگ در ماه مه ۲۰۱۸ پرداخته است. او صحبتی از اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی اهل اوهایو که قبل از بازگردانده شدن به آمریکا در حالت کما در ژوئن ۲۰۱۷ در کره شمالی زندانی بود، نکرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر