کد خبر: 90436
A

برنامه اسرائیل و امارات برای همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری چیست؟

در سفر اخیر مقامات صهیونیست به امارات دو طرف اعلام کردند برای همکاری در حوزه های مالی و سرمایه گذاری یک کمیته مشترک ایجاد کنند.

برنامه اسرائیل و امارات برای همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری چیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رویترز، رژیم صهیونیستی طی بیانیه ای اعلام کرد که در سفر اخیر این مقامات به امارات دو طرف تئافق کردند تا در راستای همکاری در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری یک کمیته مشترک ایجاد کنند.

در ادامه طرح امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیأتی از این رژیم طی روزهای کذشته به امارات سفر کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرده است که نمایندگان دو طرف در این رابطه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

نتانیاهو در این باره گفت یکی از موضوعات مورد توجه در توافق همکاری بین دو طرف توسعه روابط در حوزه خدمات مالی  و از بین بردن موانع برای سرمایه گذاری بین دو طرف بوده است.

وی تاکید کرد که امارات و رژیم صهیونیستی قرار است در حوزه خدمات بانکی و پرداخت با یکدیگر مشارکت کنند.

از طرف دیگر دفتر دولتی سرمایه گذاری ابوظبی، و دفتر سرمایه گذاری اسرائیل که بخشی از وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی به شمار می روند توافق کردند تا با یکدیگر به صورت رسمی همکاری کنند.

زیباایگر، رئیس دفتر سرمایه گذاری اسرائیل، اخیرا با مونیرا هشام الکتب، رئیس بخش توسعه فعالیت های دفتر سرمایه گذاری ابوظبی به صورت مجازی با یکدیگر دیدار کرده و قرار است در ماه سپتامبر دیدارهای بیشتری برگزار شود.

ایگر طی بیانیه ای اعلام کرد اکوسیستم اسرائیل فرصت های زیادی را برای ارائه به اقتصاد امارات در زمینه نوآوری، علوم، فناوری های پاک، فناوری کشاورزی و حوزه انرژی دارد.

طارق بن هندی، مدیر دفتر سرمایه گذاری ابوظبی نیز گفت که این دفتر زمینه ارتباط نظام اقتصادی ابوظبی با رژیم صهیونیستی را فراهم خواهد کرد و طی ماه های آینده به دنبال یافتن فرصت های بیشتر همکاری خواهد بود.

به نظر می رسد اسرائیلی ها در تلاش هستند تا با ارائه مشوق های اقتصادی به سرعت کام اماراتی ها را از عادی سازی روابط با آنها شیرین کنند.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر