کد خبر: 90616
A

پمپئو:امارات و اسرائیل راهی برای تشکیل ائتلاف علیه ایران یافته‌اند

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد امارات و اسرائیل، ایران را به عنوان تهدید بزرگ به رسمیت می‌شناسند و می‌توانند در این زمینه ائتلاف ایجاد کنند.

پمپئو:امارات و اسرائیل راهی برای تشکیل ائتلاف علیه ایران یافته‌اند
به گزارش سایت دیده بان ایران؛مایک پمپئو روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز حامی دولت ترامپ این ادعا را مطرح کرد و افزود: آنها اکنون راهی برای ایجاد رابطه‌ای پیدا کرده‌اند که می‌تواند با ایجاد ائتلافی، در نهایت اطمینان حاصل کند که این تهدید هرگز به سواحل آمریکا نمی‌رسد یا به کسی در خاورمیانه آسیب نمی‌رساند.

 

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: به گفت‌وگوی میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، محمد بن زاید ولیعهد امارات و ترامپ رئیس جموری آمریکا گوش دهید، یک توافق صلح تاریخی در جایی است که ما یک تاریخ طولانی داریم که دولت‌های عربی، اسرائیل را همانگونه که می‌بایست به عنوان سرزمین یهود به رسمیت نمی‌شناختند.

 

پمپئو اضافه کرد: یک کشور حق دارد که موجودیت داشته باشد، دیدگاه رئیس جمهوری ترامپ برای صلح، آغازی برای بارور شدن است. ما اکنون پس از ۲ و نیم دهه، نخستین کشور را دیده‌ایم که حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و شما می‌توانید پیشاپیش منافع آن را برای مردم اسرائیل و امارات متحده عربی ببینید.

 

وی که سیاست فشار حداکثری علیه ایران را در سه سال و نیم گذشته به سخت‌ترین شکل دنبال کرده است و بر آن است تا با ایران هراسی، سیاست نخ‌نما شده اختلاف بینداز و حکومت کن را دنبال کند، اظهار کرد: این عمل نتیجه تصمیم به موقع رئیس جمهوری ترامپ است که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بزرگترین تهدید ثبات در خاورمیانه و تهدیدی علیه کودکان، زنان و مردانمان و ایمنی ما در ایالات متحده شناسایی کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا اداماه داد: امارات متحده عربی و اسرائیل هر دو ایران را به عنوان بزرگترین تهدیدشان شناسایی می‌کنند، از این رو اکنون راهی را برای ایجاد یک ارتباطی یافتند که می‌تواند ائتلافی را برپا دارد که در نهایت اطمینان ایجاد کند این تهدید هرگز به سواحل آمریکا نمی‌رسد یا به هیچ کسی در خاورمیانه آسیب نمی‌زند.

 

رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی ترامپ هم پیش از این در نشست اندیشکده شورای آتلانتیک مدعی شده بود فشار حداکثری آمریکا بر ایران باعث شد تا امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی به توافق دست یابند.

 

امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی توافق عادی سازی روابط بین خود را امضا کردند که به توافق آبراهام نامیده شده است. ترامپ که درگیر رقابت‌های سخت انتخاباتی است، ادعا کرد اگر از رسانه‌ها نمی‌ترسید اسم این توافق را دونالد ترامپ می‌گذاشت.

 

دونالد ترامپ همچنین مدعی شده است: من بسیاری از کشورها را می‌بینم که خیلی سریع به این توافق می‌پیوندند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر